Progresele realizate de Mazda în ultimii ani sunt cu adevărat remarcabile. Pașii cei mai importanți au fost făcuți odată cu lansarea filozofiei Zoom-zoom care caracterizează toate modele constructorului japonez. Mazda înțelege prin aceasta o fiabilitate remarcabilă, design elaborat, nelăsând la o parte plăcerea lucrului bine făcut. Acest aspect poate fi observat și la noul Mazda 2, un model „citadin” destinat aglomerațiilor urbane. Comparativ cu vechea generație, Mazda 2 ediția 2007, nu mai este consecvent ideii de a oferi un mini-monovolum autentic, trăsăturile exterioare apropiindu-l de un model compact-sportiv. Din punct de vedere stilistic, noul Mazda 2 a fost refăcut din temelii. La exterior partea frontală include blocuri optice noi, grilă și spolier revizuit ce include o priză de aer, generoasă ca mărime, așezată în unghi opus și care permite intrarea unui volum suplimentar de curenți pentru răcirea motorului. Jantele din aliaj și spoilerul de pe acoperiș sunt un semnal clar al apartenenței noului Mazda 2 la clasa sport a sectorului mini. Linia caroseriei este mai joasă ca urmare a modelării părții spate în stil hatch. Îmbunătățiri semnificative s-au adus confortului și spațiului pentru pasageri și au fost posibile ca urmare a creșterii dimensiunilor, lungime 3.88 m, lățime 1.69 m iar ampatamentul este cu 10 cm mai mare. Componentele interiorului în special bordul și consola centrală sunt tot noi, iar comenzile ușor de accesat. Lista noutăților continuă și la partea de propulsie unde vor fi disponibile unități pe benzină de 1.3L și 1.5L cu valori de 75, 84 și 103 CP. Mazda 2 se va comercializa din vara acestui an în Europa și Japonia (sub titulatura Demio), iar în Statele Unite va ajunge în sezonul estival 2008.
