Tata Nano bate la porțile Europei



Tata Nano 2008
Tata Nano 2008

Tata nu este în nici un caz un nume străin europenilor. Cunoscut în special ca producător de modele ieftine, fabricantul indian a răspuns prezent la evenimentul de la Geneva, mai ales că avea și un motiv foarte întemeiat să nu rateze ediția din acest an: Tata Nano, cel mai ieftin automobil din lume.
Mașina de numai 3,1 metri lungime, pe care occidentalii o pot cumpără cu leafa pe o singură lună, a fost vedeta standului Tata, care a stârnit mai degrabă curiozitate decât admirație.
Peste câțiva ani ea va sosi în Europa și, dacă este să dăm crezare declarației managerului general Girish Wagh, în lucru se află a doua generație Tata Nano, special destinată pieței europene.
Modelul prezentat la Geneva nu va avea nici o legătură cu versiunea mașinii low-cost ce va fi lansată în jurul anului 2012.
Minicar-ul de numai 1.700 de euro va păstra totuși caracteristicile tehnice ale actualului model, utilizând aceeași platformă și motoare care vor trebui să îndeplinească standardele de siguranță europene și normele de poluare Euro5.
Agregatele vor fi unități pe injecție de 30 de cai putere cu o capacitate de până la 1.100 cmc ce țintesc un consum mediu de 3 litri la suta de kilometri. Indienii spun că aspectul estetic va fi prelucrat pentru a răspunde gusturilor de pe piață, iar interiorul va suferi îmbunătățiri majore, în special la părțile din plastic.
Cât despre prima generație Nano, prezența sa la Geneva nu este deloc întâmplătoare, indienii încercând să arate propria viziune a mașinii poporului. Manufacturierii au mai trecut prin astfel de momente cu Logan, însă lumea deja s-a obișnuit cu „amenințarea din Carpați”.
Cum vor reacționa marile puteri, când va sosi un model de trei ori mai ieftin decât acel mult lăudat Logan de 5000 de euro?


Tata Nano 2008
Tata Nano 2008
Tata Nano 2008
Tata Nano 2008
Tata Nano 2008
Tata Nano 2008
Tata Nano 2008
Tata Nano 2008
Tata Nano 2008
Tata Nano 2008