Premierul Tăriceanu a declarat ieri, în cadrul unei dezbateri la ASE, că în România există manageri cu pregătire, dar și mulți cărora le place să li se spună „patroni”, mulți dintre ei urmând să dispară dacă nu vor putea să gestioneze o situație de criză economică.
Tăriceanu a arătat că foarte mulți dintre managerii tineri români fie au făcut ASE, fie un MBA, fie au avut șansa să lucreze prin diferite companii străine sau multinaționale, formându-și o cultură managerială deosebită.
Premierul a subliniat însă că există și o altă categorie, a cărei cultură managerială este asemenea „patronului băcăniei din colț” și care caută notorietatea proprie prin publicitate la televiziune și în sport.
„Mai există, dacă vreți, categoria cealaltă, fără cultură managerială, cei cărora le place să li se spună patroni, că așa au învățat ei de la bunicii lor și de la mama lor, după modelul patronului băcăniei din colț. Banii îi bagă în mașini scumpe, face publicitate pe diferite canale de televiziune, să se facă cunoscut, adoptă diverse suporturi promoționale, fotbal sau mai știu eu ce și, sigur că într-un moment de criză se va întâmpla următorul lucru: cei care știu să gestioneze bine situația și să adopte măsurile potrivite vor supraviețui și mulți vor dispărea, că așa e în economia de piață”, a spus Tăriceanu.