Premierul Călin Poopescu Tăriceanu, ministrul Transporturilor Ludovic Orban și primarul Capitalei Sorin Oprescu s-au deplasat, marți, la pasajul subteran Băneasa, fiind interesați de stadiul lucrărilor de infrastructură.
Premierul a cerut constructorilor urgentarea lucărilor de la pasaj, explicând că „se va întoarce lumea din concediu” și circulația va fi dată peste cap.
„Înebunim toată circulația. (…) Am senzația că lucrurile se desfășoară încet, încetișor, pe loc și deloc”, a spus primul-ministru Tăriceanu.
Totodată, Tăriceanu s-a adresat primarului Oprescu, spunându-i: „Dacă omul tău nu va veni zilnic pe șantier, n-o să meargă treaba”.
La rândul său, Oprescu i-a declarat că se va aproba prin hotărâre de Consiliu toate măsurile necesare pentru urgentarea finalizării lucrărilor, primarul subliniind faptul că o parte din probleme s-au rezolvat, însă au mai rămas altele.
Pe de altă parte, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a afirmat că, până la sfârșitul săptămânii, va fi finalizat graficul cu toate etapele procedurale care trebuie făcute pentru a grăbi finalizarea lucrării.
Marți, premierul Călin Popescu Tăriceanu verifică stadiul lucrărilor de fluidizare a traficului la intrarea pe DN1, centura Capitalei, autostrada București-Ploiești și centura Ploiești Vest.
După ce anul trecut a inspectat în câteva rânduri lucrările la pasajele rutiere din zona comercială Băneasa, Tăriceanu va urmări și modul de desfășurare a lucrărilor la pasajul subteran Băneasa.
Lucrările de extindere la patru benzi a centurii de nord a Capitalei vor costa 253 milioane lei și vor fi executate pe trei tronsoane, până în 2009, cu fonduri de la bugetul de stat. Centura de nord a Capitalei va face legătura între DN1 București-Ploiești, Autostrada București-Pitești și Autostrada Soarelui.
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România va aloca în acest 605 milioane lei pentru lărgirea la patru benzi a zonei de sud a centurii Bucureștiului, fonduri asigurate de la bugetul de stat. Centura de sud a capitalei se află amplasată între Autostrada Soarelui (km 23+600) și autostrada București Pitești (km 55+520). Lucrările sunt prevăzute să dureze 32 de luni.
Lucrările pentru lărgirea șoselei de centură din zona vest a municipiului Ploiești au început în noiembrie 2007. Costurile investiției sunt de 30 de milioane de euro, fonduri alocate de Ministerul Transporturilor, iar lucrările vor consta în lărgirea drumului de la două la patru benzi, pe o distanță de 14 kilometri și amenajarea a cinci pasaje rutiere, durata estimată a lucrărilor, la momentul începerii acestora, fiind de 23 de luni.
Duminică, Sorin Oprescu s-a deplasat în zona pasajului subteran Băneasa unde, alături de reprezentanții municipalității se încearcă găsirea unor soluții pentru degajarea traficului în zonă astfel încât lucrările la pasaj să poată fi continuate fără a crea neplăceri persoanelor care tranzitează zona.
Primarul Capitalei a explicat că, deși lucrarea este efectuată de Ministerul Transporturilor, și municipalitatea are partea sa de lucrări, adică mutarea canalelor colectoare existente și găsirea unei soluții pentru crearea unui canal mai mare.
„Ministerul Transporturilor își va continua lucrările, iar Primăria va rezolva partea sa de avize pentru soluționarea problemelor care privesc municipalitatea, dar trebuie ca cele două instituții să lucreze concomitent”, a spus Oprescu.
Potrivit primarului general, soluția pentru deblocarea traficului în Capitală este finalizarea cât mai rapidă a lucrărilor, având în vedere că au fost începute lucrări pe foarte multe artere și nu s-au încheiat încă.
„S-a început în forță cu foarte multe lucrări care nu au avut finalitate, acesta fiind motivul pentru care există atâtea probleme în trafic”, a mai spus Oprescu.