Tăriceanu i-a reproșat lui Vosganian problemele administrative privind taxa de poluare auto



Premierul Călin Popescu Tăriceanu i-a reproșat ministrului Economiei și Finanțelor, Varujan Vosganian, problemele administrative apărute la plata taxei de poluare și la restituirea diferenței față de taxa auto, arătând că funcționarii administrațiilor financiare nu cunosc normele de aplicare.
„Premierul i-a spus ministrului, în ședința de miercuri a Guvernului, că funcționarii de la circa financiară nu au fost suficient de pregătiți și nu și-au însușit normele de aplicare a prevederilor legale”, au relatat pentru MEDIAFAX surse ministeriale.
Tăriceanu a vorbit despre o proastă organizare în derularea procedurilor de încasare a taxei de poluare și de restituire a diferențelor de sumă și a apreciat că persoanele responsabile au fost luate prin surprindere deși trebuia să se aștepte la un număr mare de solicitanți și să suplimenteze numărul de ghișee, au afirmat sursele.
Mai multe sute de persoane din diferite județe s-au înghesuit, marți, la ghișeele Direcțiilor Finanțelor, fie pentru a plăti taxa de poluare auto, intrată în vigoare la 1 iulie, fie pentru a depune cereri de restituire a taxei de primă înmatriculare.
Ministerul Economiei și Finanțelor a publicat, luni, pe site-ul instituției, normele de aplicare a ordonanței privind introducerea taxei de poluare auto, în care sunt prezentate procedurile de calcul pentru noua taxă și de restituire a diferenței față de suma plătită conform Codului Fiscal.
Potrivit normelor, taxa de poluare este calculată printr-o formulă care include coeficienți stabiliți în funcție de gradul de poluare a motorului (normele Euro) și emisia de dioxid de carbon, suma rezultată pentru fiecare subcategorie fiind ajustată cu o cotă de reducere raportată la vechimea mașinii, situația tehnică generală, nivelul de dotare și rulajul mediu anual, cu un număr standard de kilometri pentru fiecare tip de autovehicul.
Persoanele care înmatriculează, de la 1 iulie, autovehicule second-hand vor beneficia de o reducere suplimentară a taxei de poluare auto dacă declară pe propria răspundere că rulajul mediu anual real al mașinii este mai mare decât cel considerat standard pentru categoria respectivă a vehiculului. Suma va putea fi ajustată și atunci când persoana care solicită înmatricularea unui autovehicul face dovada, pe baza expertizei tehnice efectuate de Registrul Auto Român, că deprecierea autovehiculului rulat este mai mare decât cea indicată de grila fixă prevăzută în ordonanță.
Tariful perceput de Registrul Auto Român (RAR) pentru determinarea deprecierii autovehiculelor se ridică la 243 lei (66,6 euro) la mașinile cu masa maximă autorizată mai mică sau egală cu 3,5 tone și la 299 lei (82 euro) pentru cele care depășesc această greutate.