Tăriceanu acuză compania Bechtel că nu este capabilă să respecte termenele la autostrada Brașov-Borș



Problemele la construcția autostrăzii Brașov-Borș nu sunt determinate de lipsa fondurilor bugetare, ci de incapacitatea companiei Bechtel de a respecta termenele contractuale, a declarat premierul Tăriceanu, precizând că firma nu va primi niciun ban în plus fără un certificat de calitate a lucrării. Întrebat de jurnaliștii ungari, în conferința de presă susținută la finalul ședinței comune de guvern româno-ungare, organizată, marți, la Szeged, despre stadiul lucrărilor de construcție a autostrăzilor care să lege România de Ungaria, premierul a amintit că Executivul de la București a inițiat două astfel de proiecte, coridorul IV paneuropean și autostrada Brașov-Borș.
El a arătat însă că proiectul coridorului IV este îngreunat de problemele birocratice permise chiar de legea achizițiilor publice, care prevede diferite etape de licitație și rezolvare a contestațiilor, în timp ce termenele la autostrada Brașov-Borș nu sunt respectate de către compania Bechtel, deși finanțarea a fost asigurată.
Tăriceanu a avertizat compania americană că nu va primi niciun ban în plus la avansul deja încasat dacă lucrările nu vor fi încheiate la termen și conform condițiilor de calitate.
Proiectul de construcție a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Brașov-Borș, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autoritățile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit inițial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
Până la jumătatea lunii august a acestui an, compania a finalizat o porțiune de cinci kilometri de autostradă dintr-un sector cu o lungime de 25 kilometri, care face legătura între Gilău și Câmpia Turzii.