Țăranii transilvăneni, imagine a populațiilor indigene sărace, într-o campanie Burger King



Imaginea țăranilor transilvăneni este folosită, alături de cea a locuitorilor Thailandei și Groenlandei, pentru a defini populațiile indigene sărace, într-o campanie Burger King care se vrea a fi „cel mai autentic test culinar” și care a generat deja, înainte de lansare, o serie de critici. Potrivit AdAge, campania a fost realizată de agenția Crispin Porter & Bogusky, împreună cu shop-ul de creație MDC Partners, și va fi lansată pe 6 decembrie, promițând că va fi cel mai autentic test de gust culinar. Campania a suscitat deja numeroase critici, pe motiv că exploatează „populațiile indigene sărace”.
Campania globală, intitulată „Whopper Virgins”, care rulează deja un clip teaser pe pagina campaniei (www.whoppervirgins.com/) și care va fi lansată oficial pe 6 decembrie, are ca obiectiv să convingă consumatorii că sandvișurile Whopper sunt mai gustoase și mai apreciate decât cele ale lanțului de fast-food rival, McDonald’s, folosind în acest sens niște spoturi de teasing prin care internauții sunt direcționați către site-ul campaniei.
Pe platforma online, internauții pot urmări reacțiile reprezentanților mai multor grupuri etnice din afara Statelor Unite la degustarea preparatelor lanțului american de fast-food, în cadrul „celui mai pur test al gustului”, cum numește Burger King experimentul. Printre cei care testează burgerii și le judecă savoarea se numără țărani thailandezi, dar și transilvăneni care gustă pentru prima oară preparate fast-food „exotice”.
„Pentru a afla cât mai multe despre burgerul favorit al Americii a trebuit să părăsim America”, spun inițiatorii campaniei. „Dacă vrei o părere adevărată despre un burger, trebuie să întrebi pe cineva care nu are în limba nativă nici măcar un cuvânt echivalent pentru burger”, adaugă ei.
Pentru a realiza execuțiile din cadrul campaniei, echipa de filmare a călătorit 20.000 de kilometri, spoturile documentar folosind ca recuzită 13 avioane, un elicopter și două sănii trase de câini.
Campania a fost regizată de Stacy Peralta, premiat în trecut pentru filmele documentare despre comunitățile de skateboard-eri – „Dogtown and Z-Boys”- și de surferi – „Riding Giants”. Documentarul despre populațiile indigene care degustă burgeri promite o experiență similară cu cea a reportajelor National Geographic.
Primele reacții la spoturile de teasing Burger King nu au întârziat să apară în blogosferă, internauții criticând lanțul de fast-food pentru că exploatează regiuni subdezvoltate în cadrul strategiilor de marketing. „Nu cred că populații indigene ar trebui folosite pentru a anima un public plictisit, care vrea să se amuze cu orice preț”, se indică într-un comentariu de pe Gothamist.com.
„Ar fi mai bine ca acești oameni care suferă de foame să fie ajutați în sensul adevărat, nu să li se furnizeze atacuri de cord în cutii comestibile”, menționează un alt blogger, într-un comentariu pe Walletpop.com.



Recomandări

ANAF a lansat o campanie de informare privind dreptul clienților de a primi bon fiscal în unitățile din domeniul HoReCa

ANAF a lansat o campanie de informare privind dreptul clienților de a primi bon fiscal în unitățile din domeniul HoReCa
ANAF a lansat o campanie de informare privind dreptul clienților de a primi bon fiscal în unitățile din domeniul HoReCa