Ministrul Agriculturii, Valeriu Tabără, a declarat, vineri, la Bistrița, la o întrunire cu fermierii din județ, că România a semnat o cerere către UE, alături de alte state europene, ca reconversia în viticultură să continue până în 2020, transmite corespondentul MEDIAFAX.
„Am semnat cu Germania, Italia, Franța, Spania, Cehia, Austria și Ungaria o cerere către UE să continuăm reconversia în viticultură și în 2014-2020. Relansăm stațiunea de la Drăgășani ca să redevină furnizoare de material de plantat în sectorul viticol”, a spus Tabără.
El a subliniat că este nevoie de reconversie și în pomicultură fiindcă zona viei și a fructelor va avea o certitudine de dezvoltare.
„Bistrița are o zonă de mare rezonanță și tradiție viticolă, reconversia la vie este unul dintre cele mai bune programe europene. Nu trebuie importate soiuri nobile mondiale. Toate zonele viticole trebuie readuse în circuit”, a declarat el.
Tabără a declarat că Ministerul Agriculturii se va concentra pe relansarea agriculturii din Transilvania.
„Marea rezervă de agricultură a României este în Transilvania, în zona de deal și de munte. Nu întâmplător sunt răzoarele și terasele naturale ale Ardealului. Potențialul mare de completare pentru România este aici și va trebui să se acorde un mare sprijin. Ca țintă, ne vom duce spre programele pentru ferme mici și mijlocii. Tipul fermei israeliene e cea care are două-trei sectoare, niciodată nu e în pierdere, și asta ar fi de dorit pe planurile noastre de dezvoltare rurală”, a explicat Tabără.
Ministrul i-a îndemnat pe fermieri să se promoveze cu ajutorul brandurilor.
„Orice construcție de afacere pe produse agroalimentare sau de alt tip conex agriculturii trebuie să fie branduri. Alt pas e denumirea de origine a produsului respectiv. Va veni un program special de ajutor pentru cei care vor să promoveze în piață produse noi, dar ele trebuie să îndeplinească aceste condiții de individualitate. E important să putem înregistra aceste branduri românești, regionale sau locale, cu titulari cerți. Își asumă responsabilitatea calității”, a declarat Tabără.
Ministrul Agriculturii a spus că România încă are branduri puține, dar potențialul e foarte mare.
„Le spun mereu colegilor din oierit: branduiți tot! De ce feta și nu telemeaua de Bistrița sau de Sibiu? Cu ce e mai bună feta bulgărească decât sortimentele de brânzeturi de ovine realizate în zona noastră? Brand, prezență în piață, promovare. Soiul de măr Aurora de la Bistrița, de ce nu îl transformăm în brand mai departe? La piață, când vezi mărul superverde sau superroșu, bate de la distanță și calitativ și sub aspectul comercial”, a spus Tabără.