În perioada 8-13 iulie, la Gura Humorului, s-a desfășurat tabăra de limbă engleză cu tema „Let’s Discover Who We Are within a UNESCO World Heritage Site: Voroneț, Bucovina”, acțiune organizată de asociația „7×7 pentru Educație”, în colaborare cu Conacul Domniței, Voroneț. În cele șase zile de tabără, 18 copii cu vârste între 6 și 13 ani, ajutați de șapte voluntari entuziaști, ei înșiși adolescenți și beneficiari ai programelor organizate în anii precedenți de clubul „7×7 pentru Educație”, au exersat limba engleză, au descoperit lucruri noi despre patrimoniul cultural local, național și mondial, s-au jucat, au desenat, au dansat, au cusut trăistuțe și costume medievale, au gătit bucate tradiționale și au vizitat Mănăstirea Voroneț.
Potrivit organizatorilor, „această tabără este unică în România, pentru că doar aici copiii învață să-și definească propria identitate și să construiască respectul de sine și respectul pentru ceilalți, cu ajutorul patrimoniului cultural local, național și mondial”.
Cristina Pupăză, profesor de limba engleză, membru Cambridge English Teacher, membru VIP Effortless English Club, a apelat la un mentor de nivel înalt, prof. univ. dr. Elisabeta Stănciulescu, pentru a concepe și pune în aplicare un program educativ variat, complex și original.
Copiii au învățat cum să învețe jucându-se, folosind Șotronul sau Curcubeul învățării, primul model românesc de învățare și dezvoltare a potențialului uman, creat de prof. univ. dr. Elisabeta Stănciulescu.
“Șotronul creează o imagine și o activitate care atrage și prin care se comunică și exersează un conținut foarte serios”, precizează Elisabeta Stănciulescu.
Impresii despre tabără
În ultima zi de tabără, copiii au fost antrenați într-un joc ”de-a interviul”, despre tot ce s-a petrecut pe parcurs.
Întrebată ce va folosi la școală și în viața reală din tot ce a aflat și exersat în tabără, Ștefana, în vârstă de 10 ani, a răspuns: “voi folosi «Șotronul învățării» pentru orice lucru nou pe care vreau să-l învăț sau trebuie să-l învăț de acum înainte și o să spun și altora cum să-l folosească”.
Matei (10 ani) a mărturisit că: „am să le povestesc prietenilor mei despre «Șotronul învățării», istoria Voronețului și despre cum să învățăm în timp ce ne jucăm”. Alisia, în vârstă de 11 ani, a declarat că le va povesti despre «Șotronul învățării» prietenilor săi și îi va îndemna să se alăture echipei, iar în tabăra din vara viitoare îi va primi pe cei noi cu brațele deschise.
Alte aspecte apreciate de către copii au fost importanța unei echipe, importanța planificării și stabilirii unor scopuri clare, urmărite apoi constant.
Ștefana a mai mărturisit: „am aflat în tabără că planificarea lucrurilor e foarte importantă”, în timp ce Luca (7 ani) a povestit că “am învățat să spun: «I can do it!»”.
„Am învățat cum să fim o echipă, cum să ne ascultăm unii pe alții”, a apreciat Ana, o participantă în vârstă de 9 ani. Totodată, Ana-Maria (9 ani), mărturisește că „am descoperit cât de frumoase sunt prietenia și echipa”.
„Aici am învățat să mă comport frumos cu restul echipei. Până acum am crezut că o echipă e un grup de oameni, pur și simplu. Aici am înțeles că o echipă e mult mai mult decât atât, că are reguli și că e foarte greu să o menținem, să fim o echipă adevărată”, spune Adrian.
Cât privește însemnătatea patrimoniului mondial, natural și cultural, participanții au aflat că Mănăstirea Voroneț face parte din patrimoniul cultural mondial UNESCO.
La finalul interviului, copiii au fost întrebați ce notă ar da acestei tabere. Variantele de răspuns au început cu 4, copiii oprindu-se la nota 100.
Cursuri de engleză pe tot parcursul anului școlar
Tabăra din această vară a marcat lansarea noului program al asociației „7×7 pentru Educație”, intitulat „WHERE Learning House Gura Humorului”, respectiv șapte module de învățare pentru întreg anul școlar, inclusiv în vacanțe. Prin urmare, din luna septembrie 2013, la „WHERE Learning House Gura Humorului”, copiii vor învăța și exersa limba engleză, atât pentru conversație în situații reale, cât și pentru testare Cambridge.




