Suzuki Swift, echilibru optim



Suzuki Swift
Suzuki Swift

Suzuki este unanim apreciat ca unul din producătorii de frunte în sectorul mașinilor de oraș. Printre exponenții care au impus respect se numără și Swift, model care acum trece printr-o subtilă dar necesară cosmetizare. Schimbările nu sunt pregnante și probabil că nici nu era nevoie la un automobil care a cucerit simpatia clienților tocmai prin simplitatea și echilibrul său.
Swift a crescut ușor în lungime (90 mm), iar ampatamentul măsoară cu 50 mm mai mult decât la vechiul model.
Pentru propulsie japonezii au optat pentru un nou motor pe benzină Dual VVT de 1.2 litri, ce încorporează sistemele de admisie variabilă și de sincronizare a supapelor de evacuare. Acesta produce 94 de cai putere la 6.000 rpm.
Consumul de combustibil în ciclul combinat pentru modelul de transmisie manual a scăzut cu 12%. Emisiile sunt mult mai mici, noul motor de 1,2 litri cu transmisie manuală fiind creditat cu 116 g/km, adică o îmbunătățire cu peste 17% față de motorul de 1.3 litri pe care îl înlocuiește. Opțional, noul Swift poate avea o transmisie automată, disponibilă pentru motorul pe benzină încă de la lansare.
În gamă mai este disponibil un motor diesel de 1,3 litri de 75 de cai putere.
Acesta emite 109 g/km (în scădere de la 119 g/km) și are un consum combinat de combustibil impresionant, de doar 4,2 litri/100 km. Unitatea îndeplinește normele Euro 5 și beneficiază de un management electronic al motorului mai precis decât înainte, cu un nivel redus de frecare mecanică pentru o rulare lină și flexibilă.
Suzuki a utilizat din abundență oțelul cu rezistență ridicată, material ce ajută caroseria să fie mai ușoară și mai sigură decât înainte, oferind rafinament în proiectarea șasiului.
Linia exterioară a suferit modificări foarte subtile, în schimb interiorul are acum un aspect mai dinamic.