Suzuki Kizashi, stil și tehnologie japoneză



Suzuki ridică pretenții extrem de mari care pun deja concurența pe gânduri.
Deși nu se poate spune că are o experiență sănătoasă, marca japoneză flutură promisiuni în clubul prosper dar exigent al sedanurilor de clasă medie unde pășește foarte încrezătoare alături de Kizashi. Definit ca un model sportiv orientat spre clasa premium, acesta îmbină confortul, finețea și dinamica într-un mod armonios, așa cum niciodată nu s-a mai văzut la Suzuki.
Kizashi se anunță un rival de temut pentru Opel Insignia și Volkswagen Passat. Sedanul japonez are dimensiuni exterioare normale pentru segmentul căruia i se adresează – 4.650 mm lungime, 1.820 lățime, 1.480 mm înățime, însă din acest punct de vedere nu se ridică deasupra concurenței.
Bazat pe conceptul cu același nume, Kizashi afișează o linie estetică ce îmbină linia sportivă a părții frontale cu un profil curat dar impunător și o secțiune spate robustă și expresivă. Interiorul subliniază în mod sugestiv tendința observată și la exterior, unde pasiunea pentru elementele de natură premium devine o obsesie.
De altfel, Suzuki își caracterizează habitaclul ca fiind proporțional și practic, ornat cu materiale de clasă, și destinat să satisfacă o clientelă cu gusturi exigente, care își îndrepta până acum atenția doar spre sedanuri de lux.
Kizashi este disponibil în versiunea cu tracțiune față sau integrală i-AWD cu o singură motorizare, unitatea de 2,4 litri de 178 de cai putere și 230 Nm cuplu maxim. Consumul mediu anunțat este de numai 7,9 litri la 100 km. Partea de transmise include o cutie manuală cu 6 trepte și una automată cu variație continuă ce poate fi gestionată și de pe volan cu ajutorul unor padele.
Sedanul oferă standard 8 airbaguri, sistem de climatizare duală, ABS, un sistem avansat al programului electronic de stabilitate ESP, geamuri electrice, distribuția forței de frânare, martor presiune și echipament audio marca Rockford Fosgate.
Ca o noutate, sedanul de top al japonezilor este echipat cu o tehnologie unică denumită SVDC – Synergetic Vehicle Dynamic Control, un sistem care controlează și adaptează instantaneu dinamica mașinii la stilul de condus al șoferului, intervențiile realizându-se foarte fin.