Suzuki este departe de plutonul fruntaș al industriei auto. Ocupă abia locul 12 în topul mondial al constructorilor și până în urmă cu un deceniu vindeau mai multe motociclete decât automobile.
Este cunoscut faptul că modelele mărcii japoneze sunt mai populare peste graniță decât în țara natală iar pentru aceasta Suzuki a decis să dezvolte automobile orientate pe specificul pieței.
Swift este unul din acele vehicule cu o destinație clară – Europa. Lansat în primăvara lui 2005 pe bătrânul continent, modelul subcompact a ajuns astăzi la cifră istorică: 1.000.000 de exemplare produse din prima generație. Spunem istorică deoarece nici un alt vehicul fabricat sub sigla Suzuki nu a ajuns la cota amintită.
Conceput pentru a rivaliza cu nume de top ca Opel Corsa și Peugeot 206 (astăzi 207), vehiculul urban a reușit să se infiltreze printre principalii jucători din clasa B, deținând o cotă de piață neașteptat de bună. Cu o medie a vânzărilor anuale de peste 90.000 de unități în Europa, citadina Swift ocupă un loc în primele șapte poziții în topul 10 al segmentului mașinilor subcompacte. Peste o treime din totalul exemplarelor comercializate, adică 306.000 unități, au fost livrate numai în Europa. Succesul obținut aici i-a determinat pe niponi să introducă prima generație Swift, fără prea multe modificări și pe alte piețe din Asia. Modelul livrat pe piețele europene este asamblat la uzina din Esztergom, Ungaria, în timp ce versiunile destinate pentru restul lumii sunt produse în Japonia, India, China, Indonesia și Malaezia.
Mașina subcompactă, ce măsoară 3.695 mm lungime și 1.690 mm lățime și 1.500 mm înălțime, este disponibilă în două versiuni de caroserie cu 3 și 5 uși.
Suzuki pune la dispoziție pe lângă modelul comun cu tracțiune față, o variantă 4×4 și una sportivă. Propulsia include trei unități, două benzină 1.3 litri de 91 CP și 114 Nm respectiv 1.5 litri de 102 CP și 133 Nm plus un agregat diesel 1.3 litri de 70 CP și 170 Nm.
De menționat faptul că în Japonia, Suzuki Swift este fabricat din 1985, timp de trei generații, până în 2003 sub denumirea Cultus. Abia din 2004 se trece la noua titulatură Swift odată cu transformarea sa în automobil global.