Suzuki are o experiență de peste 50 de ani în fabricația de automobile, dar nu a avut niciodată un vârf de gamă autentic.
Specializat în producția de modele mici cât și compacte, marca japoneză are abia acum posibilitatea de a se face remarcată cu un produs de top. Denumit Kizashi (pronunțat Kee-Zah-Shee) noul model Suzuki se evidențiază în primul rând prin designul exteriorului, unul din motivele pentru care niponii își prezintă noul exponat ca fiind în primul rând un vehicul rasat cu trăsături sportive. Mai precis, Kizashi se definește ca un sedan sportiv orientat spre clasa premium, având în echipare un propulsor pe benzină de 2,4 litri DOHC (două axe cu came), care promite atât performanțe relevante cât și un nivel competitiv de consum.
Deși numărul cailor putere nu a fost dezvăluit, Suzuki a insistat pe un alt subiect, care va împărți clienții în două tabere: cei care vor alege transmisia manuală cu șase trepte sau cutia automată cu variație continuă – CVT, tot cu șase trepte. Un atu pe care Suzuki vrea să îl fructifice la maxim este sistemul de tracțiune integrală i-AWD, disponibil ca dotare standard. Kizashi nu va fi livrat exclusiv cu un sistem 4×4, o versiune cu tracțiune față fiind disponibilă încă de la început.
Deși ca dimensiuni – 4.650 mm lungime, 1.820 lățime, 1.480 mm înălțime, berlina Suzuki se poziționează între sedanurile de clasă compactă și cele de clasă medie, japonezii nu ascund faptul că ținta predilectă va fi de fapt segmentul premium, nominalizând aici nume grele precum Mercedes și Lexus.
De menționat că, atunci când proiectul Kizashi a prins contur, inginerii l-au modelat având ca exemplu trei modele de referință în segmentul lor, anume: Alfa Romeo 159, Volkswagen Passat și Acura TSX. Sedanul sportiv va permite celor de la Suzuki să pătrundă într-un segment mai select, dar foarte aglomerat, aspectul luxos al mașinii favorizând șansele sale de reușită.
Bazat pe conceptul cu același nume, Kizashi afișează o linie estetică
ce îmbină linia sportivă a părții frontale cu un profil curat dar impunător și o secțiune spate robustă și expresivă. Interiorul subliniază în mod sugestiv tendința observată și la exterior, unde pasiunea pentru elementele de natură premium devine o obsesie. De altfel, Suzuki își caracterizează habitaclul ca fiind proporțional și practic, ornat cu materiale clasă, și destinat să satisfacă o clientelă cu gusturi exigente care își îndrepta până acum atenția doar spre sedanuri de lux.
Dotările standard menționate de constructorul japonez se ridică la nivelul clasei premium. Nu mai puțin de opt airbaguri, un sistem avansat al programului electronic de stabilitate care include și sistemul de distribuție a forței de frânare, martor presiune, echipament audio marca Rockford Fosgate.
Ca o noutate, sedanul de top al japonezilor este echipat cu o tehnologie unică denumită SVDC – Synergetic Vehicle Dynamic Control, un sistem care controlează și adaptează instantaneu dinamica mașinii la stilul de condus al șoferului, intervențiile realizându-se foarte fin. Kizashi va fi un model global, deci se va prezenta cu același design și aceeași platformă pe toate piețele lumii.
Primele exemplare vor fi comercializate în SUA începând din luna decembrie, prețul nefiind comunicat. Suzuki anunță și lansarea în viitorul apropiat a unei versiuni hibride, dezvoltată prin eforturi proprii.