Sute de profesori din județul Suceava nu știu să utilizeze calculatorul și din acest motiv nu se folosesc de softurile educaționale la predarea cursurilor.
Inspectorul școlar general adjunct Vasile Monacu a declarat că „există în școlile sucevene laboratoare AEL, dotate cu tehnică performantă, dar care nu sunt utilizate la capacitatea maximă, pentru că unii profesori nu știu să utilizeze programele”. Monacu a mai spus că în unele școli din județ aceste laboratoare sunt folosite strict pentru ora de informatică, deși profesorii au la dispoziție softuri educaționale pe baza cărora să predea și la alte discipline. Totodată, în unele instituiții de învățământ calculatoarele din laboratoare sunt doar pentru decor, întrucât în acele săli se fac doar ore de curs, însă tehnica aflată în dotare nu este folosită.
Un exemplu în acest sens este la Școala de Arte și Meserii din Hînțești. Vasile Monacu a declarat că, în urma unei inspecții inopinate la această școală, s-a constatat că laboratorul nu este utilizat zilnic și la toate materiile.
Inspectorul general adjunct Vasile Monacu a spus că „sute de profesori din județ ar trebui să învețe ABC-ul utilizării calculatorului, iar pentru aceasta sunt necesare cursuri de instruire”.
Tot în cadrul unor inspecții inopinate efectuate de IȘJ în școlile din județul Suceava au mai fost depistate unități de învățământ în care orele de curs se desfășoară în spații improvizate, din cauza numărului mare de elevi. Vasile Monacu a exemplificat, ca făcând parte din această categorie, Colegiul Tehnic din Rădăuți și Școala de Arte și Meserii din Hînțești.
Există și școli în care inspectorii au constatat că nu se ține o evidență exactă a elevilor la ore. „Am observat că la Dumbrăveni nu se monitorizează zilnic absențele elevilor, lucru care nu este normal, având în vedere că aici au fost probleme și, anual, în această localitate sunt câteva cazuri de elevi neșcolarizați sau care abandonează școala”.





