„În plus”

Sute de elevi înscriși peste estimările școlilor, în acest an școlar. Unitățile au nevoie de noi angajați



Sute de elevi înscriși peste estimările școlilor, în acest an școlar
Sute de elevi înscriși peste estimările școlilor, în acest an școlar

Noul an școlar a adus o creștere însemnată și cu siguranță neașteptată a numărului de elevi din școlile sucevene.
Sunt 152 de clase formate în plus față de estimările autorităților, față de planurile de școlarizare propuse pentru acest an școlar.
La un calcul simplu, cele 152 de clase înseamnă undeva la 3.000 de elevi și preșcolari „în plus” față de cifrele preconizate, creștere care vine cu o serie de aspecte problematice pentru managerii școlari și nu numai.
Lipsa cadrelor didactice, a personalului didactic auxiliar și nedidactic, care să gestioneze multele clase suplimentare, este principala problemă cu care directorii se confruntă.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean, prof. Cezar Anuței, instituția a înaintat către Ministerul Educației o cerere de suplimentare de norme.
Au fost solicitate 402 norme la nivelul județului, dintre care 329 de cadre didactice, 32 pentru personal auxiliar, 41 nedidactic.
Răspunsul de la Ministerul Educației încă nu a venit, iar directorii de școli încă așteaptă posturile solicitate.
În schimb, un prim pas a fost făcut săptămâna trecută, când Guvernul a aprobat hotărârea privind suplimentarea cu 7.800 a numărului de posturi din învățământul preuniversitar, la nivel național.
„A fost aprobată hotărârea de Guvern prin care sunt alocate sistemului de educație 7.800 de posturi în plus. Astfel, numărul de posturi din sistemul de educație trece de 300.000 de posturi”, a precizat Ligia Deca, ministrul Educației.
Ea a arătat că în această suplimentare intră și posturile de profesori de sprijin pentru copiii cu cerințe educaționale speciale, logopezi, profesori pentru școala din spital sau pentru școala la domiciliu.
„În aceeași măsură, avem nevoie să asigurăm și personal didactic auxiliar și personal administrativ. De exemplu, avem nevoie să asigurăm informaticieni care să sprijine activitatea acelor 1.435 de laboratoare inteligente finanțate prin intermediul PNRR. Școlile au început deja să primească echipamentele pentru aceste laboratoare”, a mai explicat Ligia Deca.
Din cele 7.800 de posturi suplimentare, peste 5.600 sunt posturi didactice de predare și 2.200 sunt auxiliare și administrative.
Urmează distribuirea acestor posturi către inspectoratele județene și, în final, către unitățile cu deficit.



Recomandări

Cele mai bune rezultate din ultimul deceniu, la bacalaureat și olimpiade, pentru Colegiul „Hurmuzachi” Rădăuți

Cele mai bune rezultate din ultimul deceniu, la bacalaureat și olimpiade, pentru Colegiul „Hurmuzachi” Rădăuți
Cele mai bune rezultate din ultimul deceniu, la bacalaureat și olimpiade, pentru Colegiul „Hurmuzachi” Rădăuți