Accident

Sute de călători blocați în trenuri, după ce un șofer a distrus un stâlp CFR



Tânărul șofer a scăpat mașina de sub control și a izbit violent stâlpul electric CFR
Tânărul șofer a scăpat mașina de sub control și a izbit violent stâlpul electric CFR

Un șofer care a pierdut controlul asupra volanului și s-a izbit într-un stâlp electric al CFR a dat peste cap traficul feroviar timp de mai bine de două ore. Sute de călători din trenurile care trebuiau să treacă prin Vama au rămas blocați, cei mai ghinioniști fiind nevoiți să aștepte mai bine de două ore până ce s-au pus din nou în mișcare.
Accidentul care a paralizat traficul feroviar spre Ardeal s-a petrecut ieri dimineață, în jurul orei 9.00. Un tânăr în vârstă de 23 de ani din Frasin, George R., aflat la volanul unui autoturism Audi A4, plecase de acasă spre Câmpulung Moldovenesc. Din ancheta oamenilor legii de la Serviciul Județean al Poliției Transporturi Suceava rezultă că pe raza satului Molid, comuna Vama, la aproximativ 500 de metri de podul peste râul Moldova, pe fondul vitezei, șoferul a scăpat volanul de sub control, ieșind în afara drumului pe sensul său de mers și izbindu-se violent de un stâlp electric CFR, de lângă calea ferată.
Impactul a fost foarte puternic, stâlpul din beton fiind rupt și rămânând suspendat, atârnat de firele de tensiune, în timp ce mașina a suferit avarii serioase în partea din față.
Un tren s-a oprit la 400 de metri de locul accidentului
Chiar în acele momente, trenul accelerat 1833 Iași – Timișoara se afla în zonă, din fericire mecanicul observând la timp stâlpul suspendat și oprind garnitura cu aproximativ 400 de metri înainte de locul accidentului.
Imediat, la fața locului au ajuns polițiști, un echipaj de la Garda de Intervenție Gura Humorului și Grupa Operativă a Inspectoratului pentru Situații de Urgență, precum și personal CFR specializat, pentru a remedia defecțiunea.
Șoferul mașinii Audi A4 a ieșit pe propriile picioare din autoturism, neavând nevoie de îngrijiri medicale.
Trei trenuri, cu întârzieri foarte nari
Cea mai mare problemă însă a fost că rețeaua electrică CFR a fost afectată, iar traficul feroviar a fost blocat. Sute de călători aflați în patru garnituri CFR s-au trezit ținuți pe loc, în cazul a trei trenuri întârzierile fiind foarte mari.
Acceleratul Iași – Timișoara, cel aflat în zona accidentului, s-a întors din drum în Gara Frasin, unde a rămas până la remedierea defecțiunii, având întârzierea cea mai mare, 135 de minute. Blocate în Gara din Vama au rămas și trenurile personale 5704 Ilva Mică – Suceava și 5721 Suceava – Câmpulung Moldovenesc, care au înregistrat întârzieri de câte 110 minute. De asemenea, săgeata albastră 1859 Iași – Vatra Dornei a avut o întârziere de zece minute.
Curbă periculoasă și linie ferată lângă drum
Călătorii care nu mai aveau foarte mult până la destinație au coborât din trenuri și au apelat la mijloace alternative de transport, însă cei care mergeau spre Ardeal sau alte destinații îndepărtate au trebuit să rămână în trenuri și să aștepte remedierea defecțiunii.
Traficul feroviar a fost reluat la 11.10, cu restricții de viteză de 20 de kilometri la oră, în zona accidentului.
Până ieri după-amiază compania CFR nu calculase încă un prejudiciu creat de acest accident.
Nicolai Baltag, primarul comunei Vama, ne-a declarat că zona în care s-a produs accidentul este una foarte periculoasă, la ieșirea dintr-o curbă, iar linia ferată este foarte aproape de șosea, condiții în care în zonă s-ar impune amenajarea unui parapet de protecție.




Recomandări

Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie

Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie
Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie