Inițiativă și curaj

Sucul natural de mere, o afacere pe care doi tineri o promovează cu succes



Andrei Moroșanu afirmă că produsul nu conține nici conservanți și nici acidifianți
Andrei Moroșanu afirmă că produsul nu conține nici conservanți și nici acidifianți

Doi prieteni, ambii în vârstă de 28 de ani, au pus pe picioare o afacere riscându-și proprii bani, dar și un împrumut de 30.000 de euro. Andrei Moroșanu și Andrei Robert Toma s-au apucat ce ceea ce românii se feresc cel mai mult: de producție.
Mai întâi, au identificat o nișă pe piață și apoi s-au interesat cum ar putea pune pe picioare afacerea. Au închiriat o hală părăsită din fosta fabrică de conserve de la Fălticeni, au adus-o la standarde de lucru normale, iar apoi au achiziționat un utilaj nou din Germania.
După ce au obținut toate avizele necesare s-au apucat de treabă, iar acum făbricuța are șase angajați și produce zilnic 1.300 – 1.500 de litri de suc de mere. Oamenii care au pus pe picioare această afacere au gânduri mari și doresc ca anul viitor să dubleze producția și să diversifice oferta cu care se vor prezenta în fața clienților.
Vor să fie totul ca la carte
Ideea de a deschide o afacere a fost îmbrățișată atât de Andrei Toma, cât și de Andrei Moroșanu. Rămânea de stabilit doar către ce domeniu se vor îndrepta cei doi ingineri, iar după ce au studiat piața și-au dat seama că Suceava are un potențial foarte mare în producția de mere, fructe care nu mai erau folosite în mod corespunzător.
Andrei Toma a declarat: „Trebuia doar să găsim un moment oportun pentru a ne apuca de treabă. Iar în cursul acestui an am început demersurile pentru autorizare și pentru a începe producția de suc de mere. Singura părere de rău este că am început un pic cam târziu, pe la sfârșitul lunii octombrie, față de sfârșitul lui august, începutul lui septembrie, așa cum era optim”.
Prietenul și partenerul său de afaceri, Andrei Moroșanu, a ținut să arate că de la bun început și-au propus să scoată pe piață un produs de calitate: „Am vrut să facem totul ca la carte, iar acesta este și motivul pentru care am angajat un inginer din industria alimentară. Nu vrem să facem rabat de la calitate nici acum și nici în viitor”.
Dublarea și diversificarea producției pentru anul următor
Linia tehnologică pe care cei doi parteneri de afaceri au achiziționat-o permite, deocamdată, o producție de până la 1.500 de litri de suc de mere pe zi. Asta înseamnă circa trei tone de mere prelucrate. Totuși, capacitatea de producție poate crește fără probleme. Andrei Toma a dezvăluit că „Dorim să automatizăm procesul de spălare a fructelor, iar acest lucru ne va permite să dublăm capacitatea de producție. De asemenea, dorim să achiziționăm o instalație de scos sâmburi pentru a putea prelucra și alte fructe”.
Partenerul său a arătat și care sunt următoarele obiective: „Pentru anul viitor vrem să extindem afacerea, să prelucrăm nu doar mere, ci și pere, cireșe, vișine, caise, piersici și fructe de pădure”.
Trebuie să lupte cu neîncrederea oamenilor într-un produs natural 100%
Cei doi acționari ai societății Santefruct au recunoscut că nu totul este doar „lapte și miere”. Cele mai mari piedici le-au întâmpinat în relațiile directe cu clienții cărora au dorit să le vândă produsul care iese pe poarta făbricuței de la Fălticeni. Andrei Moroșanu a povestit că „Oamenilor nu le vine să creadă că produsul este natural 100%. De exemplu, am avut un client care mi-a spus că sucul nu are cum să fie natural, că e prea dulce și că noi punem miere. I-am spus să guste și să se convingă singur că e doar gust de măr și nimic mai mult”.
Specialistul în industrie alimentară pe care inițiatorii afacerii l-au angajat pentru a supraveghea totul, inginerul Ana Maria Antonică, a explicat și cum se poate ca sucul de mere să fie natural 100%, fără nici un conservant: „În cărțile de specialitate se menționează că în sucul de mere se pot adăuga zaharuri sau acidifianți. Noi am ales să nu punem absolut nimic, și asta pentru că ambalajul este aseptic, iar microorganismele nu se pot dezvolta neavând aer. În aceste condiții, produsul nu se oxidează și nu este nevoie să adăugăm nici un conservant”.
Sucul de mere se vinde la cutii de 3 și 5 litri
Andrei Toma și Andrei Moroșanu au căutat să găsească și un tip de cutie cât mai economică și utilă pentru clienți. După mai multe căutări, au optat pentru o cutie cubică. Dimensiunile cutiei diferă în funcție de cantitatea de suc de mere. Pentru pungile de 3 litri cutia are o latură de 15 cm, în timp ce pentru cutia de 5 litri, latura cutiei măsoară 18 cm. „Am vrut să fie utilă și să poată intra în frigider”, a explicat Andrei Moroșanu.
Prețul de vânzare al sucului de mere este de 6 lei pe litru, iar până în prezent se găsește în rețeaua magazinelor Killer și Facos, dar producătorii caută și alte căi de a ajunge la clienți.
În afara cutiilor de 3 și 5 litri, pe piață vor ajunge și cutii de 10 și 20 de litri. „Cutiile mai mari se adresează restaurantelor și pensiunilor, iar sucul de mere se poate servi clienților fie la pahar, fie la carafă”, a arătat Andrei Toma.
Impulsionați de Asociația „Produs în Bucovina”
Cei doi parteneri au ținut să menționeze că un rol important în afacerea pe care o derulează au avut-o reprezentanții Asociației „Produs în Bucovina”. Andrei Moroșanu a vorbit despre această colaborare, fără de care penetrarea pieței ar fi fost mult mai dificilă: „Vrem să le mulțumim și pe această cale celor de la «Produs în Bucovina», în special celor de la Killer și Facos, care ne promovează produsul prin magazinele lor. Pentru că am demarat destul de târziu afacerea, nu am reușit să ajungem la nici un târg organizat în Suceava sau în țară sub egida «Produs în Bucovina», dar suntem convinși că produsul pe care l-am creat va avea succes pe piață. Răspunsul pozitiv pe care l-am primit deja din partea celor care au cumpărat sucul de mere «Santefruct» credem că se va repeta și sperăm să se amplifice cât mai repede și cât mai mult”.
Produsul este valabil un an de zile
Sucul de mere scos de firma lui Andrei Toma și Andrei Moroșanu poate fi consumat timp de un an de zile din momentul îmbutelierii, iar din clipa în care cutia a fost desfăcută termenul de valabilitate este de 30 de zile.
Merele sunt prelucrate în maxim 48 de ore
Merele pe care producătorii le aduc la fabrică sunt prelucrate în maxim 48 de ore de la achiziționare. În acest fel, nu au timp să-și piardă din calități. „Le mulțumim producătorilor pentru materia primă furnizată și sperăm să colaborăm cu ei cât mai bine și în viitor”, a spus Andrei Toma.a



Andrei Toma spune că sucul de mere produs la Fălticeni este 100% natural
Andrei Toma spune că sucul de mere produs la Fălticeni este 100% natural
Ana Maria Antonica, specialistul în industrie alimentară angajat pentru a veghea bunul mers al producției
Ana Maria Antonica, specialistul în industrie alimentară angajat pentru a veghea bunul mers al producției
Andrei Toma (stânga) și Andrei Moroșanu (dreapta) au pus pe picioare o afacere riscindu-și economiile și făcând împrumut din bancă
Andrei Toma (stânga) și Andrei Moroșanu (dreapta) au pus pe picioare o afacere riscindu-și economiile și făcând împrumut din bancă
Dupa ce sunt spălate, merele sunt tocate și apoi stoarse
Dupa ce sunt spălate, merele sunt tocate și apoi stoarse
Merele sunt stoarse în utilajul adus din Germania și apoi totul se transformă în suc
Merele sunt stoarse în utilajul adus din Germania și apoi totul se transformă în suc
Sucul de mere își așteaptă cumpărătorii
Sucul de mere își așteaptă cumpărătorii
Utilajul importat din Germania a costat zeci de mii de euro
Utilajul importat din Germania a costat zeci de mii de euro
Andrei Moroșanu afirmă că produsul nu conține nici conservanți și nici acidifianți
Andrei Moroșanu afirmă că produsul nu conține nici conservanți și nici acidifianți


Recomandări

Outlet – Paturi și Saltele, Plopeni, o afacere de familie, care pune preț pe confortul și calitatea somnului

Outlet – Paturi și Saltele, Plopeni, o afacere de familie, care pune preț pe confortul și calitatea somnului
Outlet – Paturi și Saltele, Plopeni, o afacere de familie, care pune preț pe confortul și calitatea somnului