Prefectul județului Suceava, Florin Sinescu, a anunțat că începând de luni, 23 iunie, sucevenii pot solicita să primească pașaportul simplu electronic la adresa de domiciliu, în schimbul unei taxe de curierat. Florin Sinescu a explicat că pașaportul va putea fi primit numai la adresa de domiciliu sau reședință (flotant), înscrisă în actul de identitate, în baza unei cereri scrise completate la data solicitării pașaportului electronic.
El a explicat că este obligatoriu ca solicitanții să comunice numărul de telefon la care poate fi contactat titularul sau persoana împuternicită să primească pașaportul. „Printre ultimele modificări legislative în domeniu se numără și reglementarea opțiunii de a solicita expedierea pașaportul simplu electronic, prin servicii de curierat, la domiciliul sau la reședința titularului ori, după caz, la domiciliul sau la reședința persoanei care a formulat cererea, cu suportarea de către aceștia a cheltuielilor de expediție”, a declarat Sinescu, el adăugând că „rămâne evident activă opțiunea de a ridica pașaportul direct de la sediul Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple Suceava. Prin implementarea acestui sistem de livrare a documentelor de călătorie la adresa de domiciliu sau reședință a solicitanților se dorește alinierea la standardele celor mai moderne și dezvoltate state din lume, oferind cetățenilor servicii de cea mai bună calitate”.
Prefectul a mai spus că termenul de eliberare a pașaportului rămâne același, respectiv 14 zile calendaristice.
Trebuie spus că pașapoartele vor fi livrate la domiciliu de firma Delivery Solution SRL (Sameday Courier), contra sumei de 8,68 de lei (TVA inclus), cu plata la livrare.
Livrarea documentelor către titular sau unul dintre părinți, sau către persoana împuternicită prin procură specială se va realiza în maxim 48 de ore de la preluarea acestora de la sediul Direcției Generale de Pașapoarte – Centrul Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice, inclusiv sâmbăta.
Dacă în termen de cinci zile lucrătoare de la preluare nu se reușește livrarea, interval în care se vor efectua minim două încercări de livrare, plicul va fi returnat gratuit la sediul serviciului public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor simple județean pe a cărui rază de competență se află adresa de livrare, având înscris motivul returului.
Sinescu a mai spus că persoanele care doresc păstrarea în uz a pașaportului anterior valabil până la eliberarea noului document nu vor putea opta pentru livrarea pașapoartelor simple electronice, prin curier, la adresa de domiciliu sau de reședință, curierul neavând competența de anulare a pașapoartelor anterioare sau de a verifica existența acestora asupra titularilor.
Facilitate
Sucevenii pot solicita să primească pașapoartele la domiciliu
