Pericolul debranșării de la căldură, apă caldă și apă rece a scărilor de bloc cu mari datorii la plata utilităților nu a trecut, deși în luna ianuarie încasările la Termica au fost mai bune decât în aceeași perioadă a anului trecut.
Viceprimarul Ovidiu Onofrei a precizat că zilele acestea se face o analiză a încasărilor la nivel de asociații de proprietari, urmând ca, cel mai probabil săptămâna viitoare, cei de la Termica și de la ACET să se pună de acord în privința măsurilor de debranșare.
„Acolo unde s-au acumulat datorii foarte mari, furnizorii de utilități țin să se facă această debranșare, dacă nu se dă dovadă de implicare atât din partea locatarilor, cât și a asociației de proprietari, prin recuperarea debitelor. Decât să tot crească datoriile acolo unde de șase-șapte ani nu s-a încasat nimic, furnizorii preferă să debranșeze datornicii, să nu tot crească sumele datorate”, a explicat viceprimarul Doroftei.
Încasări mai mari, dar insuficiente
Campania de debranșare a rău-platnicilor, în unele cazuri la un loc cu locatari care nu au nici o vină că vecinii lor nu plătesc de ani de zile, continuă deși luna trecută încasările au crescut, aproape la nivelul energiei termice consumate:
„Situația încasărilor de la Termica este mai bună pe luna trecută decât în ianuarie 2012, dar creșterea încasărilor s-a făcut oarecum într-un mod artificial, deoarece asociațiile de proprietari au redirecționat sumele încasate pentru alți furnizori de utilități, cu prioritate către Termica. Creșterea este de aproape zece miliarde de lei vechi, dar a fost făcută în detrimentul altor servicii”, a declarat viceprimarul Ovidiu Doroftei.
Astfel, dacă în ianuarie 2012, Termica a avut încasări de aproape 27 de miliarde de lei vechi, anul acesta, în urma puternicii campanii de recuperare a datoriilor, încasările au crescut la 37 de miliarde de lei vechi.
Viceprimarul Ovidiu Doroftei a precizat că, totuși, efortul făcut de suceveni și asociațiile de proprietari s-a făcut simțit, pentru că la o analiză comparativă a totalului de încasări pe ianuarie 2012 și ianuarie 2013, rezultă o diferență de patru miliarde de lei vechi încasate în plus, pe toate utilitățile.
„E un pas înainte, dar totuși, furnizorul de cărbune și cei de la Termica ne spun că tot nu este suficient și că riscăm să rămânem fără cărbune în scurt timp. Cărbunele a fost blocat de furnizor în vama Dornești, pentru că Termica nu a reușit să achite cât s-a angajat să o facă, iar restanțele sunt foarte mari”, a adăugat viceprimarul Sucevei.
Acesta a făcut apel la suceveni să își achite datoriile, dar și consumurile recente, pentru deblocarea transporturilor de cărbune.
„Trebuie cu toții să facem un efort, să achităm atât datoriile foarte vechi, cât și cele recente, mai ales că mulți și-au făcut un obicei din a plăti o dată la două-trei luni. Este foarte important să facem efortul de a menține plata cheltuielilor la zi, la fel cum facem cu alți furnizori de bunuri și utilități”, a spus Ovidiu Doroftei.
Situația este cu atât mai gravă cu cât și ACET este decisă să acționeze pentru debranșarea rău-platnicilor, mai ales după ce în ultima perioadă încasările sunt tot mai slabe.
În plus, din cauza datoriilor mari pe care le are populația către Termica, s-a ajuns în situația în care ACET are de recuperat peste 100 de miliarde de la Termica, pentru apa industrială livrată, care ajunge în locuințele sucevenilor odată cu apa caldă consumată și căldura din calorifere.
Decizie grea
Sucevenii nu scapă de amenințarea debranșărilor, chiar dacă încasările la Termica au crescut
