Proprietarii locuințelor din municipiul Suceava racordate la sistemul centralizat de termoficare care sunt nemulțumiți de faptul că la robinetele de apă caldă le curge apă rece și că sunt nevoiți să aștepte minute bune până când apa să se încălzească pot face reclamații la Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Suceava, a declarat șefa instituției, Elena Oanea.
„Chiar dacă contractul este între Termica și asociația de proprietari, locatarii nemulțumiți pot să se adreseze instituției noastre și noi vom verifica. Pot să o facă separat, nu e neapărat nevoie să fie mai mulți locatari de pe o scară de bloc”, a precizat comisarul-șef al CJPC Suceava.
Reclamațiile se pot depune în scris la sediul CJPC Suceava, situat pe bulevardul George Enescu, nr. 2, Bloc 7 -la parter (Bloc „Bebelușul”), sau prin e-mail la adresele sucesva@opc.ro ori reclamatii.suceava@opc.ro. Numerele de telefon de la CJPC Suceava sunt 0230/530.876 și fax -0230/523.111.
În urmă cu trei ani, Protecția Consumatorului Suceava a amendat de două ori societatea de termoficare, cu 8000 de lei, pe motiv că Termica nu a respectat prevederile legale de furnizare a energiei termice către populație și nici pe cele pentru efectuarea lucrărilor de reabilitare a rețelei de termoficare.
La acea vreme (octombrie 2007) , aproximativ 10.000 de locuitori din municipiul Suceava nu beneficiau de apă caldă și căldură, din cauza întârzierii finalizării lucrărilor de reabilitare a rețelei de termoficare, iar temperaturile erau destul de scăzute.
În contractele cu asociațiile de locatari, Termica dă apă caldă la 55 de grade Celsius
În ediția de joi a „Monitorului de Suceava”, directorul general al SC Termica SA, Constantin Plăcintă, a răspuns la întrebările legate de faptul că o bună parte dintre sucevenii ale căror locuințe sunt racordate la sistemul centralizat de termoficare primesc apă rece la robinetele de apă caldă și sunt nevoiți să aștepte minute în șir ca apa să devină cel puțin călâie, rare fiind cazurile în care temperatura apei să atingă temperatura prevăzută în contractele cu asociațiile de locatari, 55 de grade Celsius.
Ținând cont chiar și de problemele și limitările tehnice ale sistemului de termoficare din municipiul Suceava, cu conducte vechi și peticite, șeful Termica susținea că e anormal să stai mai mult de 10-15 minute să se încălzească apa caldă și declara reporterilor Monitorului că, în majoritatea cazurilor, e vorba de neglijența unora dintre subordonații săi, operatori la punctele termice, care trimit apa la consumatori la o temperatură mult mai mică decât ar trebui.
Constantin Plăcintă făcea apel la sucevenii care au astfel de probleme să sesizeze dispeceratul de termoficare, la numerele 0230/520.924 sau 0735-530.590, iar dacă problema persistă aceștia erau sfătuiți să se adreseze cu o plângere scrisă conducerii Termica.
Contactat telefonic în cursul zilei de ieri, Constantin Plăcintă a declarat că nu s-au primit sesizări la dispeceratul de termoficare, „cel puțin nu mai multe decât în mod obișnuit”.
Cu mâna pe robinet
Sucevenii nemulțumiți că le curge apă rece la robinetele de apă caldă pot face reclamații la Protecția Consumatorului
