Conducerea Primăriei Suceava a inițiat o campanie de informare a proprietarilor de locuințe din municipiu asupra drepturilor și obligațiilor pe care le au, conform legii, în raport cu asociațiile de proprietari.
În acest scop, de ieri au fost distribuite 3000 de afișe cu informații extrase din legea 230/2007, privind funcționarea Asociațiilor de Proprietari, acestea urmând să fie lipite la toate intrările în scările de bloc din Suceava, precum și la sediile asociațiilor de proprietari.
Inițiatorul acestei campanii, viceprimarul Lucian Harșovschi, le-a prezentat ieri afișul administratorilor și președinților de asociații, prezenți la întâlnirea lunară care are loc la sediul Primăriei Suceava, acestora revenindu-le și responsabilitatea de a pune respectivul afiș la fiecare scară de bloc.
Afișul prezintă informații legate de obligativitatea organizării adunărilor generale ale locatarilor, convocate pe bază de tabel nominal, semnat de proprietari, problemele care sunt discutate în aceste adunări, obligațiile și drepturile președinților de asociații și ale administratorilor, dar și pe cele ale locatarilor.
De exemplu, la drepturi, proprietarii pot solicita lămuriri referitoare la listele de plată, pe care trebuie să le primească în maxim șapte zile.
De cealaltă parte, este menționată obligația de a-și achita cheltuielile comune, de a permite accesul în locuință pentru verificarea instalațiilor comune, de a repara pe cheltuială proprie și de a nu dezafecta țevile de pe proprietatea comună, adică unele dintre cele mai des întâlnite probleme în blocurile de locuințe.