Mașini

Sucevenii descoperă tuning-ul auto



Devenit o modă printre pasionații de automobile din Occident, în special Germania și SUA, tuning-ul auto a început să fie căutat și în rândul conducătorilor auto din România.
Astfel se face că transformarea unor autoturisme, mai noi sau mai vechi, devine o preocupare pentru foarte mulți dintre cei care își doresc ca propria mașină să fie diferită de celelalte întâlnite în trafic.
Și pentru că moda modificărilor estetice ale mașinilor a ajuns și în Suceava, de câțiva ani funcționează și aici o firmă specializată în livrarea componentelor necesare tuning-ului auto, respectiv „Fritz 4 Tuning”.
Tuning = personalizarea mașinii
„Tuning-ul auto înseamnă personalizarea unei mașini, făcută de către profesioniști” explică Iulian Volintiru, reprezentantul firmei sucevene, singura care oferă în momentul de față o gamă completă de accesorii necesare unui tuning auto de calitate. El ne-a declarat că până acum cele mai solicitate tuning-uri au fost cele exterioare, în urma cărora mașinile au fost „cosmetizate”, prin înlocuirea sau completarea unor părți ale caroseriei, farurilor sau jantelor.
„Cele mai căutate au fost kit-urile exterioare, adică înlocuirea farurilor, stopurilor, fusta spate, spoilerele față și spate, praguri, jantele și ornamentele la tobă”, spune reprezentantul firmei Fritz 4 Tuning.
Chiar dacă modificarea mașinii prin tuning dă o nouă față autoturismului, Iulian Volintiru spune că siguranța acestuia nu are de suferit. Mai mult, el ne-a declarat că în cazul tuning-ului tehnic, sau a chiptuning-ului, mașinile modificate vor avea motoare cu puteri mai mari decât cele din fabricație. „Asta nu înseamnă că va fi afectată siguranța mașinii. Ea rămâne aceeași, ba chiar, în unele cazuri este mai mare. Iar dacă este să vorbim despre tuning-ul tehnic, creșterea puterii motorului nu dăunează cu nimic acestuia. Din contră, la un tuning tehnic scade consumul cu 0,8%. Iar dacă mai pui și o suspensie nouă, crește și stabilitatea mașinii la viteze mari”, a explicat Volintiru.
Tinerii, clienți fideli
Iulian Volintiru ne-a declarat că cei care vor să-și „tuneze” mașinile sunt cu preponderență tinerii, care vor să aducă mici modificări estetice mașinilor pe care le dețin. „Cei mai mulți care vin să achiziționeze diverse componente pentru tuning sunt tinerii, care vor ceva mai deosebit pentru mașinile lor. Chiar dacă de cele mai multe ori modificările sunt făcute la exterior, sunt căutate și elementele ce țin de confortul interior, și în special la sistemul audio, și aici mă refer în special la sistemele DVD”, spune reprezentantul Fritz 4 Tuning.
El a precizat că deși tuning-ul auto este preferat de tineri, printre clienți s-au aflat și persoane cu vârste peste 50 de ani. „Au fost și persoane mai în vârstă care au venit la noi și au cerut un set de triple speciale, pentru că așa au văzut în Germania”.
Volintiru a mai spus că în ultima perioadă de timp, cei mai mulți clienți care vor să-și tuneze mașinile sunt proprietarii de Dacia Logan. „Am avut și proprietari de Toyota, care și-au modificat aproape în totalitate exteriorul, dar în ultima perioadă sunt din ce în ce mai multe persoane, proprietari de Logan, care vor să-și modifice mașinile. Fie că este vorba de faruri, jante, sau alte elemente de exterior”, a precizat Iulian Volintiru. „Dacă vine un om cu o mașină pentru tuning, își poate schimba aproape totul, fără a afecta structura de bază a mașinii”, explică reprezentantul Fritz 4 Tuning.
Prețuri după preferințele clientului
În ceea ce privește prețul unei astfel de „lucrări”, el afirmă că acesta variază în funcție de preferințe și de cât de mult va fi modificată mașina.
„Ceea ce vedem noi la TV, persoane care dau zeci de mii de euro pentru un tuning, sunt exagerări. Un tuning normal, făcut printr-un distribuitor, nu ajunge la 15-20.000 de euro. În Germania sau America este posibil să se ajungă la astfel de sume, dar în România nu. Doar dacă cineva vrea să cumpere vârful de gamă la anumite produse este posibil să se ajungă câteva mii de euro. Și asta pentru că sunt jante sau DVD scumpe, care costă mii de euro”.
Iulian Volintiru spune că la produsele cele mai căutate prețurile variază în funcție de producător. Astfel se face că un spoiler nou poate să coste între 100 și 1.500 de euro, stopurile, de la 60 până la 300 de euro, iar neoanele până în maxim 100 de euro.
„Totul variază în funcție de modă. Iar moda o dau marile firme producătoare de accesorii pentru tuning. Până anii trecuți se foloseau formele rotunde iar anul acesta se folosesc formele drepte”, declară reprezentantul firmei Fritz 4 Tuning.