De la începutul anului

Sucevenii au formulat zeci de plângeri împotriva societăților Orange și E.ON



Vasile Latiș: „De la începutul anului s-au înregistrat un număr de 783 reclamații”
Vasile Latiș: „De la începutul anului s-au înregistrat un număr de 783 reclamații”

De la începutul anului 2013, la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului (CJPC) Suceava s-au înregistrat 783 de reclamații, în topul nemulțumirilor sucevenilor plasându-se SC Orange România, cu 80 de reclamații, și SC E.ON România, cu 56 de plângeri formulate.
Cât privește operatorul de telefonie mobilă menționat, potrivit comisarului-șef Vasile Latiș, „aspectele reclamate au vizat refuzul societății de a rezilia anumite contracte, perceperea abuzivă a contravalorii abonamentului în condițiile în care contractul era deja reziliat, servicii de internet neconforme, servicii de telefonie mobilă neconforme, telefoane achiziționate cu multiple defecte în perioada de garanție sau prelungirea în mod abuziv a contractelor”.
Cât privește SC E.ON România, sucevenii au formulat opt reclamații la contractele de furnizare a gazelor naturale și 48 de plângeri la serviciile de furnizare a energiei electrice.
Vasile Latiș a menționat că nemulțumirile sucevenilor vizează aspecte precum: facturarea incorectă, debranșarea abuzivă, facturarea dublă pentru revizia tehnică a instalației de gaz, întreruperi neanunțate în rețea sau perceperea taxei de rebranșare în mod abuziv, deși consumatorul nu fusese debranșat.
Verificări de sezon, la ochelari de soare și creme de plajă
Printre tematicile desfășurate recent de CJPC Suceava se numără tema privind respectarea prevederilor legale la comercializarea ochelarilor de soare. Au fost controlați 23 de agenți economici, în cazul a 19 dintre aceștia constatându-se deficiențe. 543 de perechi de ochelari prezentau abateri, valoarea acestora ridicându-se la 8.530 de lei. S-au aplicat 12 amenzi în valoare de 23.600 de lei și 13 avertismente.
„Dintre abateri amintim: lipsa denumirii și adresei furnizorului, lipsa categoriei de filtru pe ramă sau etichetă, lipsa informației privind tipul polarizării, lipsa etichetei cu avertismente, lipsa etichetei cu intrucțiunile de utilizare”, a mai spus Vasile Latiș.
De asemenea, comisarii CJPC au mai desfășurat recent o serie de controale privind verificarea respectării prevederilor legale la comercializarea produselor cosmetice de protecție solară și autobronzantelor. Au fost verificați 18 agenți economici, în cazul a nouă dintre aceștia constatându-se abateri, valoarea produselor cu probleme ridicându-se la 6.907 lei.
Vasile Latiș a mai menționat că „printre abaterile constatate se numără informațiile incomplete pe etichetă, referitoare la expunerea excesivă la soare în orele de vârf (11-15), lipsa informațiilor privind cantitatea ce trebuie aplicată pentru a se obține sau păstra protecția preconizată sau prețul scris incorect la produsele cu preț redus”. S-au aplicat opt amenzi în valoare de 16.800 de lei și un avertisment.



Recomandări

Patru angajați ai Spitalului de Urgență Suceava au fost concediați și cinci au primit avertisment scris pentru abateri disciplinare

Amenzi în valoare de peste 100.000 de lei, aplicate de Protecția Consumatorului, în luna octombrie