De la începutul anului 2013, la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului (CJPC) Suceava s-au înregistrat un număr de 783 reclamații, în topul nemulțumirilor sucevenilor plasându-se SC Orange România, cu 80 de reclamații, și SC E.ON România, cu 56 de plângeri formulate.
Cât privește operatorul de telefonie mobilă menționat, potrivit comisarului șef Vasile Latiș, „aspectele reclamate au vizat refuzul societății de a rezilia anumite contracte, perceperea abuzivă a contravalorii abonamentului în condițiile în care contractul era deja reziliat, servicii de internet necomforme, servicii de telefonie mobilă necomforme, telefoane achiziționate cu multiple defecte în perioada de garanție sau prelungirea în mod abuziv a contractelor”.
Cât privește SC E.ON România, sucevenii au formulat opt reclamații la contractele de furnizare a gazelor naturale și 48 de plângeri la serviciile de furnizare a energiei electrice.
Vasile Latiș a menționat că nemulțumirile sucevenilor vizează aspecte precum: facturarea incorectă, debranșarea abuzivă, facturarea dublă pentru revizia tehnică a instalației de gaz, întreruperi neanunțate în rețea sau perceperea taxei de rebranșare în mod abuziv, deși consumatorul nu fusese debranșat.