Reclamații numeroase

Sucevenii au formulat peste 200 de plângeri împotriva companiilor Orange și E.ON, în decursul lui 2013



Comisarul- șef al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Suceava, Vasile Latiș
Comisarul- șef al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Suceava, Vasile Latiș

Pe parcursul anului trecut, sucevenii au formulat către Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Suceava peste 200 de plângeri împotriva societăților Orange și E.ON.
Potrivit lui Vasile Latiș, comisar-șef în cadrul CJPC Suceava, „în decursul anului 2013, din totalul de 1.391 de reclamații, cele mai multe au vizat agentul economic Orange – 118 reclamații, acesta fiind urmat de E.ON cu 98 de reclamații”.
Cât privește societatea Orange, sucevenii au contestat refuzul operatorului economic de a rezilia contractele, perceperea abuzivă a contravalorii abonamentului, în condițiile în care contractul era deja reziliat, serviciile de telefonie și internet neconforme, prelungirea în mod abuziv a contractelor (bazate doar pe acceptul telefonic al consumatorilor, fără concretizarea acceptului prin acte adiționale în formă scrisă). Valoarea nejustificată a facturării de prestări de servicii mobile în condițiile în care cartela a fost defectă (petentul nu s-a putut folosi de telefon în perioada respectivă), precum și multiplele defecte ale unor telefoane achiziționate de la Orange au făcut obiectul altor plângeri.
„Parte din aceste reclamații au fost întemeiate, aplicându-se sancțiuni contravenționale pentru încălcarea drepturilor consumatorilor”, a specificat Vasile Latiș. Potrivit acestuia, petenții și-au recuperat sumele achitate nejustificat.
Petiționarii au recuperat 34.000 de lei de la E.ON
De cealaltă parte, reclamațiile care au vizat compania E.ON au avut ca argumente debranșarea abuzivă a consumatorilor, perceperea taxei de rebranșare în mod abuziv (consumatorul nu fusese debranșat), întreruperi neanunțate în rețeaua de furnizare, acestea având ca efect defectarea aparatelor electrocasnice sau a unor rețele de calculatoare, sau rebranșarea într-un termen mai îndelungat decât 48 de ore.
Vasile Latiș a menționat că „din totalul reclamațiilor referitoare la serviciul de furnizare a energiei electrice, majoritar este aspectul care se referă la facturarea incorectă a cantității de energie consumată”. În aceste cazuri s-au aplicat amenzi contravenționale, iar o parte din petiționari au recuperat sumele achitate nejustificat operatorului economic, care se ridică la 34.000 de lei.
Peste 120.000 de lei despăgubiri pentru reclamanți
Tot în anul 2013, CJPC Suceava a efectuat 3.251 de acțiuni de control, aplicând amenzi în valoare de 1.842.450 de lei, doar 442.550 de lei fiind încasați. Valoarea mărfurilor oprite definitiv de la comercializare este de 123.000 de lei, în vreme ce valoarea despăgubirilor acordate reclamanților atinge suma de 125.140 de lei.
Reprezentantul CJPC Suceava a mai menționat că, pe parcursul lui 2013, sucevenii au mai formulat plângeri ce au vizat societățile de termopane, anvelopările termice neconforme sau băncile.



Recomandări

Zeci de medici, asistenți, infirmieri, ambulanțieri de la Spitalul de Urgență Suceava și de la Serviciul de Ambulanță primesc masa gratuit, timp de o lună, din partea companiei E.ON

Zeci de medici, asistenți, infirmieri, ambulanțieri de la Spitalul de Urgență Suceava și de la Serviciul de Ambulanță primesc masa gratuit, timp de o lună, din partea companiei E.ON
Zeci de medici, asistenți, infirmieri, ambulanțieri de la Spitalul de Urgență Suceava și de la Serviciul de Ambulanță primesc masa gratuit, timp de o lună, din partea companiei E.ON

Trimis în judecată și condamnat pentru înșelăciuni cu termopane, țeparul Radu Alexe Ivaș a adunat 18 plângeri noi în ultimul an