Suceveanul Cătălin Anchidin s-a ocupat de strategia de comunicare și promovare a filmului „Poziția copilului”, producție laureată cu trofeul „Ursul de Aur” pentru cel mai bun film la Festivalului Internațional de Film de la Berlin. În cadrul celei de-a 63-a ediții a festivalului, „Poziția copilului” s-a aflat în competiția oficială a Berlinalei 2013, alături de alte 18 filme.
Întreaga strategie de marketing a fost gândită de suceveanul Cătălin Anchidin, acesta făcând parte din echipa care i-a făcut mândri pe români.
Potrivit acestuia, „din momentul în care am fost informați că filmul a fost selecționat în competiția oficială de la Berlin, ne-am dorit ca publicul român să fie alături de noi și să se bucure alături de noi de această performanță a cinematografiei românești. Pentru noi a fost o performanță prezența în sine în competiția oficială a acestui eveniment foarte important pentru cinematografia mondială”.
Cătălin Anchidin a precizat că promovarea filmului a debutat cu o serie de mesaje transmise de olimpici români precum Corina Ungureanu, Ana-Maria Brânză, Ivan Pațaichin, Leonard Doroftei, Laura Badea și a continuat cu vedete de televiziune precum Cristian Țopescu, Cristian Leonte, Amalia Enache, Victor Ciutacu, dar și cu o serie de personalități publice care au dorit să fie alături de România și filmul românesc.
„Poziția copilului” ar putea ajunge și la Suceava
În lipsa unei săli de cinematograf, singura șansă ca filmul „Poziția copilului” să ajungă la Suceava ar fi ca acesta să fie proiectat în Auditorium-ul „Joseph Schmidt” de la Universitatea „Ștefan cel Mare”. „Colegii mei au în plan acest lucru și sperăm să putem organiza o proiecție în prezența unor actori din distribuția filmului”, explică suceveanul.
Premiera filmului va avea loc în România pe 8 martie, ceea ce înseamnă că filmul ar putea ajunge la Suceava după această dată.
Și-a început cariera în mass-media locală
Cătălin Anchidin a activat în presa suceveană în perioada 2000-2005. „Totul a început cu un anunț dat în Monitorul de Suceava, în care Uniplus Radio anunța că este în căutare de prezentator de știri”, povestește Cătălin.
Acesta a declarat că la Radio Uniplus s-a format ca jurnalist, iar ulterior, tot acolo, a realizat emisiunea „Alege Muzica”, producție care la vremea respectivă devenise un reper pentru publicul sucevean. În 2005 a dat locurile natale pe capitală, unde a activat, la început, ca știrist la Metropol Fm, Romantic Fm sau Smart Fm.
În zona de PR a trecut în 2009, când „a gustat” pentru prima oară din mirajul cinematografiei românești. De atunci a lansat mai multe producții românești și internaționale, s-a ocupat îndeaproape de promovarea mai multor evenimente culturale din București, dar și de realizarea de strategii de branding și comunicare pentru produse culturale.
„Am încercat să găsesc modalități de promovare atipice, inedite”
Din păcate, una din marile probleme cinematografice din România o reprezintă lipsa canalelor de distribuție, respectiv sălile de cinema.
„Sunt foarte multe localități din țară, cum e și Suceava, care nu beneficiază de o sală de cinema funcțională. Sunt eforturi incredibile care se fac pentru ca un film românesc sau de artă, în general, să ajungă în cât mai multe orașe și, din păcate, de cele mai multe ori, rămân localități în care filmul nu poate să ajungă din motive logistice, financiare sau pur și simplu din lipsa de interes a autorităților”, a declarat Anchidin.
Acesta a mai povestit că de fiecare dată când a fost vorba de un film românesc, a încercat să găsească modalități de promovare atipice, inedite și a încercat, permanent, să abordeze publicul cu o strategie de comunicare care să-l facă curios, să-l stârnească, să nu-l lase indiferent.
„E foarte important cum comunici un produs și e foarte important ca în perioada de promovare să atingi toate canalele de comunicare”, precizează suceveanul.
Acesta a mai menționat că „Poziția Copilului” este cel mai așteptat film românesc al anului și că speră că, în urma cronicilor, a materialelor apărute în toată presa mondială, dar și a premiului câștigat la Berlin, românii vor ajunge în număr cât mai mare în cinema, după 8 martie.
Merite
Suceveanul Cătălin Anchidin, responsabil de campania de promovare a filmului „Poziția copilului”
