Dotare

Suceava va avea zece autospeciale performante pentru situații de urgență



Vicepreședintele Consiliului Județean Suceava Vasile Ilie
Vicepreședintele Consiliului Județean Suceava Vasile Ilie

Intervenția specialiștilor în situații de urgență va beneficia, în al doilea trimestru al anului viitor, de echipamente performante primite în cadrul unui proiect cu finanțare europeană, lansat ieri, ca rezultat al parteneriatului din Asociația de Dezvoltare Intercomunitară EURONEST.
Proiectul a fost prezentat de vicepreședintele Consiliului Județean Suceava Vasile Ilie, împreună cu colonelul Romeo Burlui, șeful Inspectoratului pentru Situații de Urgență, directorul Serviciului de Ambulanță, dr. Daniel Martiniuc, dr. Marinela Grădinaru, director adjunct la Direcția de Sănătate Publică, managerul de proiect Alina Popa și asistenta sa, Gabriela Dugan, de la CJ Suceava, în fața specialiștilor de la mai multe instituții publice care au tangență cu gestionarea situațiilor de urgență.
Potrivit vicepreședintelui Vasile Ilie, în cadrul proiectului derulat la nivelul Regiunii de Dezvoltare Nord-Est se vor achiziționa 47 de autospeciale care vor fi repartizate prin contracte de comodat Inspectoratelor pentru Situații de Urgență de la Suceava, Bacău, Botoșani, Iași, Neamț și Vaslui.
ISU Suceava va primi zece autospeciale, în valoare totală de 2,090 milioane de euro. Șase dintre mașini sunt de capacitate medie pentru lucrul cu apă și spumă, utilizate în stingerea incendiilor, o autospecială este de capacitate mărită, o autospecială de cercetare pentru risc nuclear, biologic și chimic, una pentru descarcerări grele și o autospecială complexă de intervenție, descarcerare și acordare a asistenței medicale de urgență.
Proiectul a fost acceptat spre a fi finanțat în cadrul POR, axa 3, măsura 3.3, iar contractul a fost semnat pe 16 iulie. Consiliul Județean Suceava va contribui cu aproximativ 187.000 de lei.
Aparatură vom avea, ne mai trebuie medici urgentiști
Durata de implementare este 24 de luni și, conform managerului de proiect Alina Popa, primele echipamente ar putea ajunge la Suceava în luna martie a anului viitor. Ca distribuție teritorială în județ, autospecialele pentru lucrul cu apă și spumă de capacitate medie vor fi repartizate câte două la Detașamentele de pompieri de la Rădăuți și Câmpulung Moldovenesc și câte una la Suceava și Fălticeni, autospeciala de capacitate mărită la Detașamentul de Pompieri Vatra Dornei, autospeciala pentru descarcerări grele și cea complexă, de intervenție, descarcerare și acordarea asistenței medicale de urgență- la Detașamentul de Pompieri Suceava. În prima etapă, pe întregul proiect vor fi achiziționate 17 autospeciale, din care două vor ajunge la Suceava.
În cadrul discuțiilor de la lansarea proiectului, șeful Serviciului de Ambulanță, dr. Daniel Martiniuc, a atras atenția autorităților să identifice modalități de atragere la Suceava a medicilor specialiști în urgențe, cu atât mai mult cu cât nici acum nu este acoperit necesarul de doctori de acest profil.
„Aparatura de pe aceste mașini trebuie folosită, altfel degeaba o avem, dacă nu sunt și medici care să o folosească. Trebuie găsite resurse pentru a atrage medicii rezidenți urgentiști”, a spus dr. Martiniuc. Acesta a mai precizat că sunt și medici suceveni care fac rezidențiatul în medicina de urgență și că aceștia „ar trebui aduși acasă”.