Învățământ special

Suceava are cel mai mare număr de elevi cu cerințe educative speciale, după București



Liderii de sindicat suceveni Traian Pădureț (Sindicatul “Pro Educația”) și Petru Gorea (Sindicatului Salariaților din Învățământul Preuniversitar) au punctat câteva dintre problemele cu care se confruntă unitățile de învățământ din județ care școlarizează elevi cu cerințe educative speciale (CES) în cadrul unei conferințe naționale privind învățământul special din România.
Suceava are cel mai mare număr de elevi cu CES, după București, prin urmare, sindicaliștii au transmis reprezentanților Ministerului Educației că personalul din învățământul special sucevean este insuficient, mai ales că, în județ, numărul elevilor cu CES este în creștere.
“Este necesară deblocarea reală a posturilor, a normelor, pentru personal nedidactic, dar și pentru personalul didactic, problemă care, dacă ar fi rezolvată ar conduce și la crearea de noi locuri de muncă, la respectarea legislației în vigoare privind numărul copiilor cu CES de la clase și, în mod direct, și la creșterea nivelului serviciilor acordate”, transmit sindicaliștii suceveni.
Totodată, în cadrul întâlnirii aceștia au mai punctat că la Suceava “încadrarea unui inspector de specialitate cu jumătate normă, ca în marea majoritate, nu este conformă cu normalitatea și cu atenția ce trebuie acordată acestui sistem”.
În ceea ce privește integrarea copiilor cu CES în învățământul de masă, în cadrul conferinței s-a ajuns la concluzia că această integrare a pornit de la o solicitare a UE și că România nu era și nu este pregătita încă pentru acest proces.
Liderii de sindicat au menționat că au fost prezentate mai multe argumente: lipsa serviciilor de sprijin din școala de masă, pregătirea insuficientă a cadrelor didactice din școala de masă pentru a lucra cu copiii cu CES, lipsa bazei materiale specifice copiilor cu CES din școala de masă, incapacitatea autorităților locale de a face față numărului mare de copii integrați, imposibilitatea transferului de fonduri de la un județ la altul pentru respectarea principiului „resursa urmează copilul”, lipsa de pregătire a colectivelor de elevi din școala de masă pentru primirea copiilor cu CES, reacțiile negative ale părinților copiilor din școala de masă față de copiii integrați, lipsa condițiilor pentru deplasarea specialiștilor în unitățile de învățământ de masă, probleme în monitorizarea copiilor cu CES integrați etc.
La conferință a mai participat și Ionel Dumistrăcel – inspector de specialitate din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Suceava.



Recomandări

Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională

Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională
Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională

Primarul din Fălticeni, Cătălin Coman, i-a premiat pe elevii cu cele mai mari medii la bacalaureat și evaluarea națională

Primarul din Fălticeni, Cătălin Coman, i-a premiat pe elevii cu cele mai mari medii la bacalaureat și evaluarea națională