Subiecte de rezervă în 9 cazuri la evaluarea competențelor digitale, toți profesorii prezenți



Ministerul Educației a apelat în nouă situații la subiectul de rezervă din cauza unor probleme tehnice legate de conectarea la internet, în prima zi a probei de evaluare a competențelor digitale din cadrul examenului de bacalaureat, toți profesorii fiind prezenți la acest test.
Conform calendarului stabilit de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului (MECTS), ieri, în prima zi a probei de evaluare a competențelor digitale din cadrul examenului de bacalaureat 2010, au fost prezenți 45.169 din totalul de 47.619 de elevi care ar fi trebuit să fie prezenți, absenții urmând să fie reprogramați.
Potrivit unui comunicat al MECTS, proba de ieri s-a desfășurat în condiții normale, fără evenimente deosebite.
„Din totalul de 1.410 unități de învățământ liceal care organizează această probă, 1.349 au descărcat subiectele, potrivit normelor stabilite de Consiliul Național de Evaluare și Examinare. Celelalte 61 de centre nu au avut candidați repartizați pentru această zi. S-au înregistrat zece situații speciale în opt județe, respectiv Argeș, Caraș-Severin, Constanța, Dolj, Vaslui, Vrancea, Timiș și Suceava și București. Cu excepția cazului din județul Suceava, unde începerea probei a fost decalată cu 30 de minute până la remedierea disfuncționalității, în celelalte situații s-a apelat la subiectele de rezervă offline din cauza unor probleme tehnice legate de conectarea la internet”, precizează MECTS.
Pentru azi, sunt planificați la examen 46.072 de candidați în 1.251 de unități de învățământ.
Pentru restul perioadei, calendarul prevede că în 21 aprilie să fie prezenți 40.457 de candidați, în 22 aprilie – 30.876 de candidați, în 23 aprilie – 20.593 de candidați, 26 aprilie – 12.380 de candidați, în 27 aprilie – 7.693 de candidați, în 28 aprilie – 4.272 de candidați și în 29 aprilie – 2.207 de candidați.
Potrivit MECTS, 114 elevi au solicitat recunoașterea sau echivalarea probei, întrucât dețin un certificat de competență digitală ECDL, în conformitate cu normele stabilite de MECTS.
Proba D se desfășoară în laboratoarele de informatică din unitățile de învățământ liceal începând cu ora 13.00 și presupune două etape, ce cumulează maximum 90 de minute ca timp de lucru, rezolvarea unor sarcini de lucru referitoare la domeniul „Mijloace moderne de comunicare. Rețeaua Internet”. Durata acestei etape este, de regulă, de 15 minute, dar nu poate depăși 30 minute.
Candidații au de rezolvat un număr de aproximativ 16-17 de itemi, ce vizează competențe din următoarele domenii: „Concepte de bază privind sistemele de calcul”, „Utilizarea computerului și organizarea fișierelor/sisteme de operare”, „Procesoare de texte”, „Procesoare de calcul tabelar”, „Prezentări”, „Baze de date” și „Mijloace moderne de comunicare. Rețeaua Internet (HTML)”.
Rezultatul obținut de fiecare candidat nu se exprimă prin note sau prin calificativ admis/respins, ci prin stabilirea nivelului de competență în raport cu standardele europene recunoscute în domeniu. În funcție de punctajul obținut, se va stabili nivelul de competență digitală a candidatului, după cum urmează: utilizator începător (0-25 puncte), utilizator de nivel mediu (26-50 puncte), utilizator avansat (51-74 puncte) și utilizator experimentat (75-100 puncte).
Rezultatele finale se comunică după ultima zi de examen. Un elev care nu se prezintă la probele orale poate participa la probele scrise, însă nu poate promova examenul de bacalaureat.
Sindicatele din Educație au susținut că au fost profesori care nu s-au prezentat la proba bacalaureatului de competențe digitale începută ieri.