Puterea și controlul ei

Subaru Impreza WRX Sti, 3.2.1…start



Subaru Impreza Wrx Sti 2008
Subaru Impreza Wrx Sti 2008

Subaru poate umple câteva stadioane dacă este să adune toți fanii versiunilor de competiție WRX Sti.
Adevărate ogive, modelele constructorului japonez sunt alegerea perfectă pentru cel care nu vrea să-și sece contul de bani de dragul unui supercar, când foarte bine poți să dai clasă granzilor chiar și cu o compactă de talia renumitei Impreza.
Ultima versiune de concurs WRX Sti „ajunsă în stradă” este dotată cu toate cele necesare unei competiții în motorsport, pe străzile publice compactul model japonez fiind un adevărat „pericol public”.
WRX Sti folosește un motor cu turbo-compresor ce lucrează la adevăratele sale posibilități când cuplul torsional atinge 422 Nm la 4.400 rotații pe minut.
Propulsorul cu patru cilindri de factură boxer dezvoltă 208 cai putere la 6.400 rpm. Viteza maximă și demarajul nu au fost comunicate dar ne așteptăm la valori net superioare vechiului bolid.
Exteriorul este complet renovat, cu o aerodinamică superioară. Modelul prezintă aripi proeminente, iar capota și grila motorului accentuează nota de agresivitate a părții frontale. Blocurile optice întrețin noul aspect dinamic imprimat tuturor versiunilor Impreza. Spatele beneficiază de aportul unui spoiler montat pe secțiunea finală a acoperișului.
Tracțiunea se realizează integral și reprezintă o evoluție a fostului sistem 4×4 ce păstrează aceleași caracteristici de randament. WRX Sti a fost dezvoltată în cadrul uzinei Ota din Japonia, aceleași loc unde se va asambla și sportiva compactă. Subaru produce această serie de mașini ultra-performante din 1992, experiența acumulată în motorsport fiind un real ajutor la prepararea noului Impreza WRX Sti, mașina concurează acum în Campionatul Mondial de Raliuri.



Recomandări

Leonardo Badea (BNR): Dinamica economică a ultimului sfert de secol în România și nevoia curentă de re-echilibrare a finanțelor publice

Leonardo Badea (BNR): Dinamica economică a ultimului sfert de secol în România și nevoia curentă de re-echilibrare a finanțelor publice
Leonardo Badea (BNR): Dinamica economică a ultimului sfert de secol în România și nevoia curentă de re-echilibrare a finanțelor publice