Subaru are timp de pierdut. Mai exact 28 de zile de petrecut până la o nouă premieră mondială. În octombrie anul trecut, la Salonul Auto de la Tokyo, au expus un concept interesant: un MPV-sport cu trăsături de break, nu neapărat un model de nișă, dar un automobil care indică deja o posibilă direcție pe viitor a ceea ar putea însemna mașina de familie perfectă.
Botezat Exiga, noul monovolum este pregătit să ia calea marilor provocări ale vieții, în fața cărora va răspunde, spun autorii acestuia, cu brio.
Până la întâlnirea cu publicul și eventualii clienți, Subaru va prezenta noua creație, de data aceasta versiunea de serie, prin intermediul unui micro-site, www.subaru.jp/exiga/exiga_pre/. Japonezii au fixat data de 17 iunie ca punctul culminant din preambulul unui capitol ce va începe să se deruleze începând cu a doua jumătate a anului 2008.
Chiar dacă momentan putem savura doar câteva mostre, sau așa numitele imagini teaser, distingem cu ușurință punctele comune ale modelului de uzină cu cel al prototipului Exiga. De altfel, încă de la motorshow-ul de la Tokyo se zvonea că noul concept va păstra în proporție de 90% filonul estetic și accesoriile caroseriei.
Exiga este un monovolum cu șapte locuri la interior și plafon panoramic, însă ca și calități definitorii sunt spațiul interior și cel pentru bagaje.
Exiga are un ampatament de 2750 mm și un portbagaj foarte încăpător. Modelul punctează și la capitolul aspect exterior, unde linia generală este dinamică spre agresivă.
Elaborat ingenios, modelul Subaru agreează soluțiile practice adoptate la exterior și fructificate la interior. Astfel, acoperișul este vitrat pe o porțiune foarte largă, iar luneta este extinsă puternic spre corpul hayonul pentru a mări vizibilitatea în spate, dar și pentru a participa la creșterea gradului de iluminare al habitaclului.
Aceeași dorință de a suplimenta cantitatea de lumină spre interior este trădată de geamurile laterale ce ocupă o suprafață neobișnuit de mare, prin eliminarea montantului C.
Sub capotă se află un motor turbo de patru cilindri și 2.0 litri ce antrenează ambele punți prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală AWD, evident marca Subaru.
Alte detalii tehnice, după premiera on-line din 17 iunie 2008.