Savoare și creativitate

Studenții suceveni prezintă la Paris rețeta lor de pastă de păstrăv cu gălbiori și hrean sau flori de soc și albăstrele



Echipa USV a plecat deja spre Paris
Echipa USV a plecat deja spre Paris

Șase studenți ai Facultății de Inginerie Alimentară din cadrul Universității din Suceava au găsit echilibrul perfect dintre savoare, gust, aspect și proprietăți nutritive, aceștia creând un produs culinar inovativ a cărui vedetă este păstrăvul.
”ForestROut – conserve de păstrăv tip pastă” este produsul cu care echipajul
Universității „Ștefan cel Mare” și-a propus să convingă juriul unei competiții europene, tinerii mizând pe inovativitatea, calitățile nutritive și potențialul comercial al conservei.
Pe plan național, rețeta studenților a avut deja succes, în această vară ei câștigând trofeul competiției naționale „Ecotrophelia” și dreptul de a reprezenta România la faza internațională a competiției, de la Paris, care are loc în aceste zile.
”Descoperă natura prin gust!” este sloganul sub egida căruia cei șase studenți și-au creat preparatul care îmbină bogățiile naturii, oferind degustătorilor o experiență gustativă unică.
Produsul „ForestROut – conserve de păstrăv tip pastă” a fost realizat de Loredana- Elena Sîrghie, Mariana-Violeta Bejinariu, Ecaterina-Flavia Iloaei, Ovidiu-Marian Apetrei, Alexandru-Iulian Buchi, Alexandru Buțerchi, coordonator conf. univ. dr. ing. Adriana Dabija.
Trei conserve de păstrăv cu merișor și hrean, leurdă și gălbiori, flori de soc, albăstrele și cimbrișor
Creativitatea și experiența tinerilor s-au materializat într-o gustare apetisantă – trei conserve ce au ca ingredient comun păstrăvul. O alegere sănătoasă ținând cont că pentru o alimentație responsabilă, peștele este un aliment care nu ar trebui să lipsească din coșul de cumpărături.
„Este un produs unic dat fiind faptul că într-un singur ambalaj se află trei sortimente de conserve – prima este cu merișor și hrean, cea de-a doua cu leurdă, gălbiori, iar cea de-a treia conține flori de soc, albăstrele și cimbrișor. Sunt practic trei borcănele a câte 100 de grame, ambalate împreună. Este un produs fără aditivi, fără conservanți sau coloranți, realizat doar din ingrediente naturale”, a mărturisit Loredana Sîrghi, team managerul echipei Universității.
Aceasta a arătat că în procesul tehnologic au folosit doar păstrăv indigen, din ape de munte, al căror gust este superior păstrăvului de crescătorie. Înainte de omogenizarea ingredientelor, păstrăvul este gătit în vid la 55 de grade, timp de 30 de minute, pentru a rezulta un produs care își păstrează aroma și proprietățile nutritive.
„Chiar dacă toate cele trei sortimente se bazează pe păstrăv, fiecare pastă în parte are gust deosebit, diferit de cealaltă. Una este mai dulceagă și un pic acrișoară, cealaltă e un pic picantă, cu o tentă dulce de la gălbiori, la fel și cea de-a treia este diferită”, specifică Alexandru Iulian Buchi.
Acesta a mărturisit că pasta albastră a dat cele mai mari bătăi de cap echipei, mai exact găsirea unui colorant natural.
„Nu găseam un colorant natural albastru, pentru a obține trei borcănele, roșu, galben și albastru. Am încercat cu extract din varză, dădea o culoare albastră, dar gustul și mirosul nu erau cum ne-am fi dorit. În cele din urmă pigmenții de culoare albastră îi extragem din florile de albăstrele. Toate ingredientele noastre sunt naturale, din zonă, de la furnizori de încredere, nu ne jucăm cu siguranța alimentară”, spune tânărul.
Reprezentanții României la Paris spun că rețeta lor a trecut prin zeci de încercări până când a ajuns la această formă.
„Prima încercare a fost în urmă cu un an, însă produsul nu era la nivelul celui de acum, la fel de gustos și apetisant. Prin multe încercări, muncă, studiu, am reușit să facem un produs unic și foarte bun, care a fost foarte apreciat și felicitat la faza națională”, ne-au povestit Alexandru Iulian Buchi.
Tinerii susțin că au creat un produs distinct de tot ceea ce există în comerț prin calitățile nutriționale, aspect și gust. Prețul aproximativ al celor trei conserve este de 6 euro.
USV a câștigat pentru a treia oară competiția națională Ecotrophelia
În 2016, USV a câștigat pentru a treia oară competiția națională Ecotrophelia, cunoscută drept Champions League-ul produselor alimentare inovative.
„Acest concurs reprezintă pentru noi o carte de vizită, având în vedere că USV a câștigat de trei ori faza națională, iar în 2014 am reușit să câștigăm faza europeană, obținând medalia de argint. În cadrul Facultății de Inginerie Alimentară sunt discipline care se ocupă de proiectarea de produse noi, oferim baza științifică a studenților în vederea dezvoltării de noi produse. Cât privește produsul echipei, acesta dovedește calitatea studenților pe care îi pregătim în domeniul ingineriei produselor alimentare”, a arătat conf. univ. dr. ing. Mircea Oroian, decanul facultății de Inginerie Alimentară.
Acesta a explicat că transferul producției la nivel industrial și formarea unei piețe pentru un produs nou creat sunt pași deloc simpli, mai ales în condițiile în care statul nu sprijină suficient astfel de inițiative.
De menționat că demersul studenților a fost sprijinit de sponsorul principal SC Quality Natural SRL, brandul ValePutna.



Conservă de păstrăv de tip pastă
Conservă de păstrăv de tip pastă
Studenții suceveni prezintă la Paris rețeta lor de pastă de păstrăv cu gălbiori și hrean sau flori de soc și albăstrele
Studenții suceveni prezintă la Paris rețeta lor de pastă de păstrăv cu gălbiori și hrean sau flori de soc și albăstrele
Studenții suceveni prezintă la Paris rețeta lor de pastă de păstrăv cu gălbiori și hrean sau flori de soc și albăstrele
Studenții suceveni prezintă la Paris rețeta lor de pastă de păstrăv cu gălbiori și hrean sau flori de soc și albăstrele
Echipa USV a plecat deja spre Paris
Echipa USV a plecat deja spre Paris


Recomandări

Auchan România, votat „Magazinul Anului 2025” în retailul autohton și premiat pentru produse marcă proprie românești

Auchan România, votat „Magazinul Anului 2025” în retailul autohton și premiat pentru produse marcă proprie românești
Auchan România, votat „Magazinul Anului 2025” în retailul autohton și premiat pentru produse marcă proprie românești