Simulare

Studenții suceveni, în rol de europarlamentari timp de trei zile



Mai mulți studenți suceveni au participat, la sfârșitul săptămânii trecute, la Simularea Parlamentului European, proiect ajuns la cea de-a treia ediție în Universitatea “Ștefan cel Mare”, organizat de Asociația Studenților din Universitatea Suceava (ASUS).
Participanții au lucrat împărțiți în două comisii la elaborarea unei noi legi a educației, au adus amendamente la articolele propuse de cealaltă comisie, iar în plen au votat forma finală a Legii Educației Europene creată de ei. Alături de studenții de la mai multe facultăți implicați în proiect au fost și Alexandru Băișanu, dar și europarlamentarul Petru Luhan, de la care participanții așteaptă să le ducă proiectul de lege mai departe și să-l supună dezbaterii în Parlamentul European.
“Prin acest proiect ne-am dorit să oferim ocazia studenților de a-și pune în valoare mai multe calități, cele de argumentare și de comunicare. Participanții au cunoscut mai bine o parte din legislația europeană, în special cea care ne privește direct pe noi, studenții. Ca și anul trecut, studenții au intrat perfect în pielea de europarlamentar și au demonstrat că știu problemele și neajunsurile actualei Legi a Educației și au soluții pentru ele”, a declarat Ela Gherasim, președintele ASUS.
Studenții vor mai puține taxe, mai multe stagii de practică și admitere pe bază de examen
Cele mai multe articole propuse de participanți au fost legate de taxele nejustificate pe care le impun universitățile din România, în special cele de înscrierere care limitează numărul opțiunilor pentru care poate pleda un student la admitere. Pentru o evualuare mai complexă și mai multă corectitudine, studenții au pledat pentru admiterea pe bază de examen la toate facultățile, aceasta fiind garanția că “universitatea va scuti de taxe cei mai buni studenți și va asigura o competiție corectă între studenți”. De asemenea, atenție sporită a fost acordată perioadei de practică pe care studenții ar trebui s-o parcurgă în mod obligatoriu. “Avem nevoie de stagii de practică pentru a putea aplica cunoștințele obținute la cursuri și seminarii, iar universitatea ar trebui să stabilească parteneriate cu agenții economici sau instituțiile publice pentru a ne asigura acest drept”, ne-a spus Carolina Starciuc, studentă la Facultatea de Științe Economice și Administrație Publică.