– Studenților li s-a sugerat să-și desemneze un reprezentant care să transmită universității problemele cu care se confruntă
După ce, luni după-amiază, zeci de studenți ai Universității „Ștefan cel Mare” cazați în căminele Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară au pornit o revoltă spontană, ieri aceștia s-au așezat la masa negocierilor.
Nemulțumirile studenților sunt legate de condițiile de masă și de cazare pe care colegiul sucevean le oferă, de faptul că nu le mai sunt asigurate de către cămin lenjeriile de pat și de faptul că internatul se închide seara în jurul orelor 20.30, în condițiile în care unii dintre ei termină cursurile la orele 21. Studenții și-au prezentat doleanțele în fața conducerii colegiului, dar și în fața reprezentanților universității sucevene, care a încheiat un protocol cu Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară în ceea ce privește efectuarea de cazări.
În ceea ce privește nemulțumirea studenților legată de faptul că sunt obligați să servească zilnic măcar una dintre mese, studenții nu au avut câștig de cauză. „Este vorba despre un contract semnat benevol de studenți în care este prevăzută obligativitatea servirii unei mese”, a declarat directorul colegiului, Crăița Buda Niga. Aceasta a mai precizat că există licee în municipiu care impun studenților interni să servească toate cele trei mese zilnice la cantina instituției.
Lenjeria de pat pe care studenții nu o vor mai avea asigurată de colegiu din această lună este un alt aspect discutat în cadrul întâlnirii cu reprezentanții Universității Suceava și conducerea liceului.
„Faceți necesarul de lenjerie și de câte ori vreți să-l schimbați într-o lună, și pe bază de inventar, un reprezentant de-al vostru va veni la universitate și va lua lenjeria de care aveți nevoie”, le-a spus studenților Nicolae Bobric, reprezentant al universității, venit să medieze problema.
Și în problema legată de ușa internatului, care se închide prea repede, s-a găsit o soluție. Direcțiunea școlii le-a spus studenților că pot lăsa ușa deschisă până la orele 22, iar cei care ajung mai târziu să anunțe pedagogul la ce oră vin și li se va da drumul în cămin.
Nicolae Bobric le-a sugerat studenților să-și aleagă un reprezentant care să-l informeze în permanență despre orice problemă pe care o au.





