Stroe: Dacia se apropie de cota de piață minimă critică în România, de 25%



Dacia se apropie de cota minimă critică de 25% pe piața românească și poate avea atât probleme de imagine, cât și dificultăți de funcționare, a declarat, marți, vicepreședintele companiei, Constantin Stroe. „Constructorii auto naționali vând cel mai bine pe piețele lor de acasă. Deși Dacia înregistrează creșteri pe piețele de export, aceste tendințe ascendente nu pot compensa lipsa cererii de pe piața internă”, a spus Stroe, cu ocazia unei întâlniri organizate la Pitești între 20 de firme din industria auto și reprezentanții autorităților locale din județul Argeș.
El a adăugat că problemele întâmpinate de Dacia pe plan intern sunt cauzate de varianta de taxă auto valabilă între 1 iulie și 15 decembrie, care a facilitat importul masiv de mașini second-hand.
„Ce imagine are un producător auto care nu vinde nimic pe piața lui, dar care vinde bine la export? Evident că nu una pozitivă”, a precizat Stroe.
Vicepreședintele Automobile Dacia a arătat că uzina nu poate lucra pentru câteva sute sau câteva mii de mașini pe care le absorb diverse piețe externe, în condițiile în care funcționarea uzinei este gândită pentru o producțe mai mare, iar piața de bază este România.
„Nu cred că Renault este dispus să înceapă un an 2009 tot în șomaj tehnic și nu cred că vrea să plătească 85% din salarii, dar fără să producă nimic. Chiar și în condițiile unui început bun al anului viitor, industria auto se va dezmorți din luna martie încolo”, a spus Stroe.
Potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile, Dacia a rămas în primele 11 luni cea mai vândută marcă din România, cu livrări de 72.030 unități, echivalentul unei cote de piață de 27,9%. La finele lunii noiembrie a anului trecut, Dacia avea o cotă de 30,4% din piață.
La nivelul pieței, vânzările de autoturisme noi au scăzut cu 51,1% în noiembrie, față de aceeași lună a anului trecut, la 14.466 unități, iar după primele 11 luni declinul a fost de 10,4% comparativ cu perioada similară din 2007, la 257.941 mașini.