Stroe: Criza economică și taxa auto distrug micii furnizori de componente auto



Criza economică și taxa auto au efecte devastatoare asupra majorității furnizorilor mici de componente auto din România, care nu pot concepe și asimila produse noi, a declarat, ieri, președintele Asociației Constructorilor de Automobile din România, Constantin Stroe.
„Rețeaua de furnizori pentru industria auto românească este formată din peste 400 de firme. Dintre acestea, circa 300 sunt de rang 2 și 3, companii care sunt supuse pieirii în contextul economic actual”, a afirmat Stroe, ieri, la conferința Mediafax talks about Auto Industry.
Producătorii de componente de rang 1 sunt filiale ale unor furnizori internaționali pentru care companiile-mamă asigură marketingul, piața și concepția produselor. Furnizorii de rang 2 sunt mici și mijlocii, de regulă indigeni, care au capacitatea de a concepe și a asimila în fabricație produse noi. Furnizorii de rang 3 sunt companii mici, indigene, fără capacitate de a concepe și de a asimila produse noi.
„Nu avem cum să ne ferim de criza economică și trebuie să facem tot posibilul să diminuăm efectele ei. Printre măsurile pe care le consider indispensabile pentru industria de componente auto din România aș sublinia acceptarea unor marje de profit mai mici din partea tuturor companiilor implicate, precum și reconsiderarea relației dintre furnizori”, a spus Stroe.
Potrivit acestuia, este necesară corectarea taxei de poluare, în sensul de a facilita cumpărarea de automobile noi.
El a apreciat că industria de componente auto din România are o cifră de afaceri cumulată de 6,5 miliarde euro în 2008, excluzând activitățile Dacia, producător cu o cifră de afaceri de două miliarde euro la nivelul anului 2007.