Pe străzile din județul Suceava circulă zilnic mii de mașini care prezintă defecțiuni tehnice ce pot duce la producerea unor accidente rutiere.
Rezultatele acțiunilor de control în trafic care au vizat verificarea stării tehnice a mașinilor, realizate, în 2007, de inspectorii Agenției Rutiere Suceava, însoțiți de polițiștii de la circulație, sunt cât se poate de îngrijorătoare.
Din cele 2344 de mașini trase pe dreapta în acest scop anul trecut, 68,9% nu au fost conforme normelor de circulație. Mai mult, 43% dintre mașini nu erau conforme din punct de vedere al securității rutiere, prezentând deficiențe la dispozitivele de iluminare și semnalizare, la sistemele de siguranță adecvate (lipsa centurii de siguranță sau a triunghiului reflectorizant), sau având caroseria uzată.
Din totalul mașinilor trase pe dreapta, 5,6% prezentau defecțiuni din cauza cărora exista pericol iminent de producere a unui accident rutier. În această situație se găsesc mașinile cu probleme la sistemul de frânare ori la cel de direcție.
Dacă în cazul abaterilor minore, s-au aplicat amenzi ori avertismente, în cazul șoferilor ale căror mașini aveau defecțiuni grave s-a trecut la suspendarea permisului de conducere.
Conform legislației rutiere, acești conducători auto s-au ales cu permisul de conducere suspendat pentru 90 de zile și cu nouă puncte de amendă, de unde rezultă o sancțiune contravențională de 450 de lei.
Față de anii precedenți, numărul mașinilor la care au fost identificate probleme este într-o ușoară creștere. În 2006, de exemplu, 62,9% dintre mașinile oprite în trafic prezentau deficiențe tehnice.
Mașinile care poluează, mai puține Un alt aspect vizat de echipele de control a urmărit identificarea mașinilor care poluează mediul înconjurător peste limitele admise.
Din acest punct de vedere lucrurile stau mai bine. Din cele 2344 de mașini trase pe dreapta anul trecut, doar 10,2% s-au dovedit neconforme din punct de vedere al emisiilor de poluanți, procentul fiind în scădere cu aproape 7% față de anul 2006. Cu ocazia acelorași controale, inspectorii Registrului Auto au verificat și valabilitatea Inspecției Tehnice Periodice a mașinilor. Nici din acest punct de vedere nu se poate vorbi de probleme deosebite, numărul șoferilor care nu aveau actele asupra lor sau aveau ITP – ul expirat fiind în procent de doar 4,4%.
Pentru interpretarea corectă a acestor statistici trebuie precizat că echipele de control care participă la acțiuni de acest gen trag pe dreapta de obicei mașinile care au un aspect exterior care îi face pe inspectori să presupună că mașina ar putea avea unele probleme de ordin tehnic.





