Problemele legate de gradul de rugozitate a carosabilului de pe DN 17, în zonele cele mai înalte, în Pasul Tihuța și pe Mestecăniș, vor fi remediate prin turnarea unui nou strat de uzură, care să asigure o aderență mai bună. Problemele legate de aderență, semnalate de Poliția Rutieră încă de acum câteva luni de zile, par să fi fost luate în cele din urmă în serios.
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a transmis oficial că s-a făcut o expertiză în acest sens, iar ca măsură de prevenire s-a decis instalarea mai multor indicatoare de avertizare. Mai nou, pe raza județului Bistrița-Năsăud s-au început lucrări de tunare a unui strat de uzură, în pasul Tihuța.
Contactat de reporterii Monitorului de Suceava, Ovidiu Laicu, directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, care coordonează activitatea CNADNR în zona Moldovei, a declarat că se va turna un astfel de strat suplimentar și pe raza județului Suceava, pe porțiunea înaltă de pe Mestecăniș.
„Este o măsură suplimentară de siguranță pe care o vom aplica în mod cert”, a precizat oficialul de la „Drumuri Naționale”.
În urmă cu aproximativ o lună de zile, atât în Pasul Tihuța, cât și pe Mestecăniș, au fost instalate indicatoare de avertizare «Sector de drum periculos», «Pericol de Accident» și «Reduceți viteza».
Noul strat de asfalt ar trebui să asigure un grad de aderență mai bun, problemele apărând atunci când șoseaua devine umedă. Polițiștii au transmis că există suspiciunea că unele accidente s-au produs și din cauza aderenței scăzute, în condiții de carosabil umed. În zonele de șosea aflate la altitudini ridicate este o regulă ca asfaltul turnat să fie de o calitate superioară, asta pentru că, din cauza condițiilor meteorologice, problemele de aderență apar mult mai des. Este însă un detaliu care se pare că nu a fost luat în calcul atunci când a fost modernizat drumul.