Sterilizarea instrumentarului, deficitară în saloanele de înfrumusețare



Saloanele de frumusețe au mari probleme cu sterilizarea instrumentarului
Saloanele de frumusețe au mari probleme cu sterilizarea instrumentarului

Saloanele de înfrumusețare au încă mari probleme, la șase luni de la implementarea legislației europene în domeniu, în privința sterilizării riguroase a instrumentarului și evacuarea deșeurilor periculoase, potrivit unui raport al Inspecției Sanitare de Stat a municipiului București.
Adrian Neacșu, directorul Autorității de Sănătate Publică a municipiului București, a declarat, ieri, că inspectorii sanitari au efectuat în luna februarie o inspecție în unitățile de prestări servicii de înfrumusețare și întreținere corporală (coafură, frizerie, manichiură, pedichiură, cosmetică, tatuaj și piercing, gimnastică).
„Întrucât acest sector de prestări servicii s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani, există riscul creșterii morbidității unor maladii, precum boli ale pielii, hepatite de tip B și C sau SIDA, ce ar putea fi transmise în unitățile respective din cauza lipsei de igienă”, a susținut Neacșu.
Directorul Autorității de Sănătate Publică a municipiului București a afirmat că „anumite consecințe nefaste” asupra stării de sănătate ar putea fi prevenite printr-o serie de reguli privind normele de igienă, ce trebuie cunoscute de toți operatorii. Mai mult, noua legislație în domeniu, prevede reguli noi referitoare la dezinfecția și sterilizarea instrumentelor, obiectelor și materialelor de lucru, cât și la evacuarea deșeurilor periculoase, în mod special, dar și privind circuitele funcționale necesare.
Nereguli.
Cele mai grave nereguli au fost înregistrate în aproape jumătate din unitățile controlate, unde nu au fost respectate normele de igienă, dezinfecția și sterilizarea instrumentarului, obiectelor și materialelor de lucru, lipsa substanțelor dezinfectante, lipsa dotărilor și amenajărilor pentru sterilizare, neefectuarea dezinfecției/ sterilizării după fiecare persoană, neînregistrarea efectuării procedurilor.
În multe unități au fost înregistrate probleme legate de amenajarea spațiului, și anume lipsa chiuvetei în cabinetul de cosmetică sau de pedichiură, echipamentul de protecție depozitat la un loc cu hainele de stradă, lipsa spațiilor de depozitare a ustensilelor și materialelor utilizate pentru curățenie, lipsa ghenelor de gunoi pentru depozitarea pubelelor cu reziduuri solide, circuitul lenjeriei necorespunzător, se mai precizează în raport.
Inspectorii au găsit unități unde nu este respectată legea privind interzicerea fumatului, unde sunt utilizate de produse cosmetice fără date de identificare unde nu este efectuat controlul medical la angajare și neasigurarea dotărilor necesare pentru colectarea deșeurilor cu potențial contaminant.