Principalele stațiuni montane din județul Suceava nu vor mai organiza manifestări turistice de anvergură similare în aceeași perioadă a anului pentru ca astfel de evenimente să nu se suprapună a anunțat, duminică, primarul municipiului Cîmpulung Moldovenesc, Gabriel Constantin Șerban (foto).
Șerban a declarat că, în cadrul constituirii brand-ului turistic pentru fiecare stațiune montană suceveană, municipiul Cîmpulung Moldovenesc a renunțat să mai organizeze Serbările Zăpezii în condițiile în care acest tip de manifestare este un brand recunoscut al municipiului Vatra Dornei, transmite corespondentul MEDIAFAX.
El a spus că, pentru ca zona montană a județului Suceava să aibă pe parcursul întregului an manifestări care să atragă turiști, stațiunile principale din județ vor organiza festivaluri în fiecare anotimp.
Astfel, pentru perioada iernii, în municipiul Vatra Dornei vor fi organizate „Serbările Iernii”, manifestare care se derulează pe parcursul a opt săptămâni cu diverse concerte și concursuri ale sporturilor de iarnă, iar în municipiul Cîmpulung Moldovenesc se va organiza, la începutul lunii martie, Festivalul Primăverii. La sfârșitul lunii august-începutul lunii septembrie, tot la Câmpulung Moldovenesc va fi organizat Festivalul Toamnei care va cuprinde un festival al fermierilor și unul al fructelor pădurii , în timp ce în luna iunie va fi organizat, în stațiunea Gura Humorului, festivalul orașului, ce conține diferite acțiuni cu caracter național cum ar fi „Umor la Gura Humorului”.
Șerban a declarat că, astfel, toate aceste manifestări vor atrage turiști în cele trei stațiuni montane de interes național ale județului Suceava pe tot parcursul anului.
„Până acum, ne aflam într-o falsă competiție, fiecare dorind să atragă în zona sa turiști în perioadele de sezon, dar am considerat că în Bucovina nu există perioade de extrasezon și, în aceste condiții, trebuie ca fiecare stațiune să fie complementară celeilalte în tot decursul anului”, a spus Șerban.
Potrivit primarului din Cîmpulung Moldovenesc, cele trei stațiuni montane sucevene trebuie să-și creeze brand-uri legate de aceste festivaluri și împreună să constituie o parte a brand-ului Bucovina.
„Bucovina nu înseamnă doar mănăstiri, ci și turism montan, turism de recreere sau turism de wellness. Încercăm acum și suntem pe un trand ascendent în ceea ce privește turismul de afaceri, multe firme mari sau asociații profesionale organizând în zonă întâlniri ale firmelor respective sau conferințe și congrese”, a spus Gabriel Constantin Șerban.
El a adăugat că pentru atragerea turiștilor în zonă vor trebui finalizate proiectele începute în infrastructura rutieră și în reabilitarea utilităților. Șerban a arătat că un proiect important care trebuie finalizat este alimentarea cu gaze naturale a municipiilor Cîmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei.
În acest week-end, la Cîmpulung Moldovenesc a fost organizată prima ediție a Festivalului Primăverii, la care au participat câteva mii de persoane.






