România reală

Stâlpii pentru indicatoare de la „Zidul Morții”, furați la câteva ore după ce au fost montați



Stâlpii au fost smulși la câteva ore după ce au fost montați
Stâlpii au fost smulși la câteva ore după ce au fost montați

Stâlpii montați în cursul zilei de joi în amenajarea rutieră de la intersecția DN 17 cu șoseaua de centură, la „Zidul Morții”, stâlpi pe care urmau să fie puse indicatoarele pentru sensul giratoriu, au fost furați câteva ore mai târziu, după lăsarea întunericului. Descoperirea a fost făcută ieri dimineață de muncitorii firmei Teotrans, veniți să continue munca de amenajare rutieră. Imediat a fost sesizată și Poliția municipiului Suceava. După inventarierea făcută în teren a rezultat că au fost furate nu mai puțin de 25 de bare.
Tiberiu Țebrean, de la firma Teotrans, a explicat: “Sunt 25 de bare galvanizate pe care le-am montat ieri (n.r. joi), iar noaptea au fost furate. Le vom monta din nou și vom vedea mâine ce se întâmplă…”
El a precizat că barele au fost smulse din ciment, înainte ca acesta să se întărească suficient de tare. Așa se explică și de ce câteva din bare nu au fost furate.
„Avem termen ca până la sărbătorile de Crăciun să terminăm lucrarea la tronson. Mai avem doar de montat parapeți și tablele indicatoare”, a spus reprezentantul Teotrans. Acesta a făcut referire la tronsonul al treilea al șoselei de centură, de 5,7 kilometri, de la „Zidul Morții” și până la ieșirea pe DN 2, la Pătrăuți.
Pe lângă paguba efectivă, care nu este deloc de neglijat, muncitorii urmau să reia munca de la returnarea betonului, adică aproape de la zero. Mai mult ca sigur, hoții sunt din rândul celor care fură orice găsesc la îndemână pentru a vinde apoi bunurile la centrele de colectare a fierului vechi. De cele mai multe ori, hoții fac pagube de zeci de ori mai mari decât banii pe care îi iau efectiv pe materialele furate.
Reamintim că în luna septembrie a acestui an, Compania Națională de Autostrăzi și Drunuri Naționale din România (CNADNR) a reziliat contractul pe care îl avea încheiat cu SC CF Iași, compania care a câștigat inițial licitația pentru construcția șoselei de centură a Sucevei. Rezilierea s-a făcut în condițiile în care firma din Iași a întârziat luni în șir finalizarea tronsonului III, deși lucrarea era aproape terminată. În aceste condiții s-a semnat un nou contract, cu firmele bucureștene Teotrans și Straco. Reprezentanții firmelor și-au luat angajamentul că vor finaliza tronsonul III până la sfârșitul acestui an, aici fiind inclusă și amenajarea rutieră de la „Zidul Morții”.



Unul din puținii stâlpi care nu au putut fi furați
Unul din puținii stâlpi care nu au putut fi furați
Stâlpii au fost smulși la câteva ore după ce au fost montați
Stâlpii au fost smulși la câteva ore după ce au fost montați


Recomandări

Lucrări în regim de urgență la șoseaua de centură a Sucevei, pe sectorul spre Pătrăuți. Se va freza și asfalta doar noaptea