Spitalul de Urgență „Sfântul Ioan cel Nou” Suceava este obligat să-și drămuiască foarte atent banii pe care îi primește de la buget pentru a putea face față necesităților. Managerul general Vasile Rîmbu a declarat că valoarea contractului semnat cu Casa Asigurărilor de Sănătate este la 80 la sută față de cea de anul trecut, dar dacă va fi respectat și va fi asigurată finanțarea, „ne descurcăm”. Rîmbu a arătat că din banii pe care îi are spitalul vor fi asigurate salariile personalului până în lunile august-septembrie, medicația de urgență și medicația scumpă, pe care pacientul internat în spital nu-și poate permite să o achite singur. Totodată, fiind vorba despre luni de vară, conducerea spitalului își propune economii la consumul de utilități, inclusiv la apă caldă.
Pe de altă parte, managerul spitalului acuză „influența foarte dură” a distribuitorilor de medicamente și materiale sanitare, care „acaparează beneficiarul și fac presiuni la achiziționarea unor medicamente sau dezinfectante”. Rîmbu a dat de înțeles că unii medici nu ar fi străini de astfel de practici, deoarece solicită insistent ca spitalul să achiziționeze anumite produse pe motiv că ar fi cele mai bune și strict necesare. Răsplata ar fi comisioane din vânzări. Managerul a precizat că nu are probe concludente care să-i susțină afirmațiile, dar își propune să le obțină într-un termen foarte scurt. De asemenea, el a spus că le va cere medicilor să facă publice congresele la care participă și firmele care sponsorizează aceste deplasări.
„Toată lumea trebuie să arate mai multă rigoare, inclusiv la cheltuirea banilor. Cu bugetul suntem la limita rezistenței, noroc că nu avem datorii restante”, a mai spus Vasile Rîmbu.