Spiru Lia: „Mărirea și decăderea unui colos…”



Spiru Lia: „Mărirea și decăderea unui colos...”
Spiru Lia: „Mărirea și decăderea unui colos...”

În anul 1938, marele industriaș și om de afaceri Nicolae Malaxa a ridicat, în partea de răsărit a Bucureștiului, prima fabrică din sud-estul Europei și una dintre cele mai mari de pe continent, care urma să producă țevi fără sudură din oțeluri-carbon și slab aliate. Tehnologia folosită în noua fabrică era una revoluționară – cea mai nouă și mai productivă din lumea acelor timpuri. Denumirea fabricii nou înființate: Uzina de Tuburi și Oțelării „N. Malaxa” S.A.R. După nenumărate peripeții – printre care demontarea ei completă și evacuarea din București, jefuirea, de către fosta Uniune Sovietică, în contul datoriilor de război, a unuia dintre cele mai mari, mai noi și mai modeme laminoare din Europa cu care fusese dotată uzina, iar apoi remontarea, repunerea în funcțiune a utilajelor și reconstrucția de după bombardamentele din timpul războiului uzina a fost naționalizată de comuniști. Denumirea primită după naționalizare: Uzina de Țevi „Republica” București. Ulterior, timp de peste 40 de ani, cât a stat în proprietatea statului, uzina a devenit cunoscută și recunoscută, apreciată și respectată în toată lumea.
Sursa: www.libris.ro



Recomandări

Excelența Sa, Domnul Hiroshi UEDA, Ambasadorul Japoniei în România: În prezent, guvernele din Japonia și România lucrează împreună în vederea ridicării relațiilor bilaterale dintre cele două state la nivelul unui „Parteneriat strategic”

Care e părerea ta despre abandonarea reabilitării Gării Ițcani din Suceava, monument istoric și poartă de intrare în municipiu?

Care e părerea ta despre abandonarea reabilitării Gării Ițcani din Suceava, monument istoric și poartă de intrare în municipiu?
Care e părerea ta despre abandonarea reabilitării Gării Ițcani din Suceava, monument istoric și poartă de intrare în municipiu?