Nivelul scăzut al populației cu studii superioare din România în comparație cu țările europene, o problemă care impune identificarea unor soluții viabile la nivel macroeconomic, a fost punctul de plecare în organizarea evenimentului “Conștientizarea rolului educației în dezvoltarea profesională și personală a tinerilor”, de la Universitatea „Ștefan cel Mare” Suceava, masă rotundă care a reunit universitari și cadre din mediul preuniversitar.
Evenimentul a fost organizat de Departamentul de Contabilitate, Audit și Finanțe, condus de prof. univ. dr. habil. Veronica Grosu, și Departamentul de Management, Administrarea Afacerilor și Turism, condus de conf. univ. dr. habil. Rozalia Kicsi, din cadrul Facultății de Economie, Administrație și Afaceri (FEEA).
Dezbaterea s-a bucurat de prezența unui număr însemnat de cadre didactice din Suceava și Botoșani (Colegiul Tehnic „Alexandru cel Bun” Gura Humorului, Colegiul Tehnic „Petru Mușat” Suceava, Liceul Tehnologic „Vasile Gherasim” Marginea, Colegiul „Mihai Băcescu” Fălticeni, Colegiul Tehnic Rădăuți, Liceul Tehnologic „Ion Nistor” Vicovu de Sus, Liceul „Mihai Eminescu” Dumbrăveni, Liceul „Oltea Doamna” Dolhasca, Colegiul de Artă „Ciprian Porumbescu” Suceava, Liceul „Demostene Botez” Trușești/Botoșani, Liceul „Alexandru Vlahuță” Șendriceni – Dorohoi, Colegiul Național „Nicu Gane” Fălticeni, Colegiul „Vasile Lovinescu” Fălticeni, Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir” Suceava).

Directorul Departamentului de Contabilitate, Audit și Finanțe, prof. univ. dr. habil. Veronica Grosu, a mulțumit invitaților pentru prezență și a accentuat în alocuțiunea sa rolul primordial al educației în dezvoltarea profesională și personală a tinerilor.
„În calitate de cadre didactice, ne revine un rol esențial în formarea viitoarei generații, care să contribuie activ la dezvoltarea regiunii de NE a României și a întregii țări. Consider că școala trebuie să rămână principalul furnizor de cunoaștere pentru tineri, iar rolul nostru este hotărâtor în șlefuirea tinerei generații, în formarea acelor competențe, abilități și cunoștințe, cu care tinerii să pășească încrezători pe piața muncii și în viață”, a spus aceasta.
Discuțiile au continuat într-un mod activ, cadrele didactice din învățământul preuniversitar ridicând probleme importante cu care se confruntă sistemul de educație din România.
Discuțiile au mai atins subiecte precum: importanța relației familie-școală; scăderea motivației resimțite în rândul tinerei generații și identificarea unor soluții viabile care să conducă la scăderea ratei de abandon școlar; implicațiile abandonului școlar asupra dezvoltării societății; o mai bună concordanță între specializarea absolvită și materiile la care se susține examenul de bacalaureat; importanța implicării agenților economici pe perioadele de practică profesională și stagii de internship etc.
Evenimentul a permis inițierea unei relații de colaborare între mediul preuniversitar și cel universitar, care va fi dezvoltat și extins pe mai departe.
Nivelul ridicat al dezbaterilor, precum și importanța și actualitatea problemelor ridicate de participanți au convins organizatorii să reflecteze asupra unor ediții viitoare.