Ministrul Delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Național și Investiții Străine, Dan Șova, anunță că s-au încheiat contracte de deszăpezire pentru 56 la sută din kilometrii de drum național și autostradă din România, urmând ca până în 15 noiembrie să fie finalizate toate contractele.
„În acest moment, avem acoperiți cu contracte de deszăpezire 56 la sută din kilometrii de drum național și autostradă. Sunt peste 9.000 de kilometri acoperiți cu contracte. Până în 15 noiembrie vom acoperi restul rămas până la sută la sută. Am discutat cu toată lumea, se poate rezolva acest lucru”, a declarat, joi, într-o conferință de presă, la Sibiu, Dan Șova, citat de corespondentul MEDIAFAX.
Potrivit acestuia, firmele nu s-au mai arătat la fel de interesate ca în alți ani să participe la licitațiile pentru atribuirea contractelor de deszăpezire.
„Motivul pentru care nu au mai venit atâtea firme, nu au mai fost atât de interesate, este că în timpul nostru nu se mai fură ca în timpul doamnei Boagiu, ca să vă spun direct. Nemaiputându-se fura ca în timpul doamnei Boagiu, toate firmele care nu mai pot să fure la sare și la nisip au devenit mai puțin interesate”, a spus Șova.
În plus, el a precizat că s-a luat decizia ca în iarna 2013-2014 la deszăpezire să se folosească 75 la sută sare și numai 25 la sută nisip.
„Acest fapt are trei beneficii. În primul rând, sarea aceasta și clorura de calciu care se pune de la minus 8 grade în jos nu uzează stratul de asfalt, spre deosebire de nisip, care distruge stratul de asfalt. În plus, vom elimina băieții deștepți și de pe lângă CNADNR care, primăvara, vin și cer bani ca să strângă nisipul cu sacul de pe drumuri, pentru că el acolo rămâne după ce îl dai – adică trebuie să plătești de două ori, o dată să împrăștie nisipul, apoi să îl strângi, nemaivorbind de distrugerile și asupra autovehiculelor. Al treilea lucru bun, în loc să cumpărăm nisip de la cei care nu prea declarau la stat vânzarea nisipului, acum cumpărăm material antiderapant, adică sare, de la Salrom, adică ajutăm și o companie mare de stat”, a declarat ministrul Șova.
Potrivit acestuia, contractul cu Salrom este de 70 de milioane de lei, bani „care ajută foarte mult și compania Salrom”.
Ministrul Dan Șova și directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, au participat, joi, la Sibiu, la o întâlnire cu directorii direcțiilor regionale de drumuri și poduri.