Una dintre cele mai mari investiții din județul Suceava este lăsată de izbeliște de mai multe luni. Este vorba despre șoseaua de centură a Sucevei, o investiție a cărei valoare este de 361 de milioane de lei, care în momentul de față este părăsită complet.
În mod oficial, după sistarea completă a lucrărilor, în luna august 2012, șoseaua de centură a municipiului reședință de județ se află în conservare. Acest lucru ar însemna că firma care a câștigat contractul pentru realizarea acestei investiții trebuie să asigure, printre altele, anumite lucrări minime pentru ca lucrările deja realizate să nu se degradeze și în mod obligatoriu paza a ceea ce s-a construit până în momentul de față.
În realitate însă, constructorul și-a strâns utilajele de pe întreg traseul șoselei de centură, a pus bariere la intrările pe tronsoanele de drum finalizate, uitând însă complet să asigure paza. Astfel se face că bordurile, balastul și alte materiale folosite la construcția șoselei de centură sunt în momentul de față părăsite în aproape toate zonele în care s-au executat lucrări.
De la un capăt la celălalt al șoselei de centură, de la intersecția cu drumul național Suceava – Fălticeni și până la intersecția cu DN 2 Suceava – Siret, nu am întâlnit nici măcar o singură persoană care să asigure paza lucrărilor. Mai mult, un pod de pe tronsonul șoselei de centură a început deja să se degradeze, fiind deja vizibile mai multe fisuri în structura de rezistență.
Sute de milioane de lei, câte s-au cheltuit în momentul de față, sunt lăsate practic la îndemâna oricui, iar hoții de fier vechi par să-și fi făcută simțită prezența.
Astfel, dacă în cursul lunii august, pe noul pod care trece peste râul Suceava au început să fie montați parapeții de protecție de pe margine, în momentul de față cea mai mare parte a stâlpilor metalici a dispărut.
Nechifor vrea să sesizeze Compania de Drumuri Naționale cu privire la modul în care constructorul asigură conservarea investiției
Reamintim că firma care a câștigat contractul pentru construcția șoselei de centură a Sucevei a fost SC CF – Grup Colas Iași. La scurt timp după ce a sistat lucrările la această investiție, grupul francez Colas și-a retras complet afacerile pe care le avea în România, motiv pentru care firma care ar trebui să continue lucrările este SC CF Iași. În încercarea de a afla de ce nu este asigurată paza lucrărilor deja realizate sau dacă stâlpii metalici au fost luați de constructor atunci când au sistat lucrările, l-am contactat pe noul director al acestei firme Petru Gorongea, numit în funcție de doar câteva zile. La telefon, acesta ne-a transmis că încă nu știe situația exactă a investiției din Suceava, solicitându-ne să revenim în cursul zilei de luni.
Pe de altă parte, trebuie spus că problema modului în care se asigură conservarea lucrărilor realizate la șoseaua de centură a Sucevei va ajunge la Compania de Drumuri Naționale și Autostrăzi. Președintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor, ne-a declarat în cursul zilei de ieri că intenționează să informeze în scris conducerea Companiei de Drumuri Naționale și Autostrăzi cu privire la faptul că firma care construiește șoseaua de centură nu asigură paza investiției după ce a sistat lucrările.
De precizat că șeful administrației județene sucevene, Cătălin Nechifor, a declarat în urmă cu câteva zile că situația constructorului este complicată „Situația constructorului este complicată. În primă instanță această lucrare finanțată de Guvernul României a fost câștigată de SC CF – Grup Colas Iași, care în momentul de față nu mai există fizic în România”, a spus Nechifor.
Costurile pentru șoseaua de centură au crescut cu 62%
Costurile pentru construcția șoselei de centură a Sucevei au crescut cu aproximativ 62% din momentul începerii lucrărilor, în anul 2007, și până în prezent. Tot Cătălin Nechifor a declarat în cursul acestei săptămâni că dacă inițial investiția a fost de 223 de milioane de lei, valoarea actuală a acesteia este de 361,94 de milioane de lei. În prezent sunt finalizate 76% din lucrări, valoarea cheltuită fiind de 206,2 milioane de lei.