Construcția șoselei de centură a Sucevei va fi finalizată în cursul anului viitor, a anunțat, ieri, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. Prezentă la Suceava pentru a semna contractul de modernizare a Aeroportului „Ștefan cel Mare”, Anca Boagiu a vizitat și lucrările la șoseaua de centură a Sucevei, împreună cu președintele Consiliului Județean, Gheorghe Flutur, primarul municipiului reședință de județ, Ion Lungu, prefectul Sorin Popescu și deputatul Ioan Bălan. Pe șantier, ministrului Transporturilor i-au fost prezentate lucrările realizate până în momentul de față, constructorul afirmând, la rândul său, că investiția va fi finalizată în vara anului viitor. Astfel, directorul firmei SC CF – Grup Colas Iași, care realizează lucrările, Dumitru Hanganu, a declarat că investiția trebuie finalizată în luna iulie 2011. Hanganu a precizat că pe lângă lucrările stabilite inițial pentru construcția șoselei de centură a apărut o investiție suplimentară, respectiv consolidarea unui tronson de 1,3 kilometri în zona comunei Moara. El a spus că valoarea investiției suplimentare este de 43 de milioane de lei și va consta în consolidarea terenului și construirea unui nou viaduct, cu o lungime de 260 de metri.
Dumitru Hanganu a spus că șoseaua de centură a Sucevei poate fi finalizată până la termenul stabilit în contract, iar dacă vremea va permite, angajații SC CF Iași vor lucra anul acesta până pe data de 22 decembrie. Ruta ocolitoare a municipiului Suceava, care însumează 13,2 kilometri, reprezintă o investiție de 67 de milioane de euro.
Boagiu: Noua lege a exproprierilor elimină suspiciunile
Pe de altă parte, ministrul Transporturilor a declarat că a aflat despre tensiunile apărute din cauza exproprierii terenurilor pe care ar urma să se construiască șoseaua de centură, însă adoptarea unei noi legi a exproprierilor era absolut necesară. „Știu că există nemulțumiri la nivelul exproprierilor. Noi am schimbat legea și nu am făcut-o întâmplător. Era unul dintre motivele de blocaj la nivelul absorbției fondurilor comunitare. Și ca principiu, era unul dintre motivele pentru care o bună parte din exproprieri nu erau realizate, pentru că exista un soi de cârdășie între unii avocați și unii proprietari, în așa fel încât valorile să fie cât se poate de mari, și să nu fie raportate la nici un fel de lege”, a declarat Anca Boagiu.
Ea a spus că potrivit noii legi, exproprierile se fac în baza grilei notarilor pentru exproprieri. Ministrul Transporturilor a mai spus că prin noua lege exproprierile reprezintă până în 3% din valoarea unui proiect de construcții, așa cum se întâmplă și la nivelul Uniunii Europene. „Nu am făcut altceva decât să reglementăm, să aducem în normalitate o situație de anormalitate care ne ținea blocați și crea tot felul de suspiciuni”, a mai precizat Anca Boagiu.






