Serviciul Public de Ocupare va avea un Call center la care șomerii vor putea suna pentru a afla ce locuri de muncă sunt oferite în zona în care locuiesc sau de ce acte au nevoie pentru indemnizația de șomaj, serviciul urmând să fie înființat printr-un proiect european de peste 10 milioane de lei.
Serviciul de Call center al Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă ar putea fi funcțional din luna mai a anului viitor, urmând să fie alocat numărul de telefon pentru acesta.
Persoanele aflate în căutarea unui locul de muncă vor putea suna pentru a afla ce posturi sunt disponibile în orașele în care locuiesc sau pentru a se informa despre programele de calificare sau formare profesionale.
Cei care rămân fără locuri de muncă și vor să beneficieze de indemnizația de șomaj vor putea să sune pentru a afla de la consultanți de ce acte au nevoie la dosar, de unde le pot obține și unde trebuie să le depună.
Totodată, prin serviciul de Call center vor putea fi obținute și informații despre locurile de muncă disponibile la nivel european, prin rețeaua Eures.
„Proiectul Call center SPO (Serviciul Public de Ocupare) vizează creșterea calității și eficienței serviciilor furnizate de către ANOFM. Prin dezvoltarea acestui sistem inovativ de furnizare de informații se urmărește creșterea oportunităților de orientare, formare și dezvoltare profesională și de integrare socio-profesională pe piața muncii a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă”, a declarat, marți, la lansarea proiectului, managerul de proiect Elena Baboi.
Ea a precizat că proiectul a fost scris încă din 2008, când au început să apară primele efecte ale crizei economice.
În total vor fi instruite 250 de persoane, care vor fi pregătite pentru a-i orienta pe șomeri înainte ca aceștia să ajungă la sediile agențiilor de ocupare.
„Intervenția proiectului este direcționată pentru a răspunde nevoilor SPO de a-și cultiva și instituționaliza o atitudine pro-activă față de clienți, atitudine concretizată atât prin îmbunătățirea metodelor de lucru aplicate în abordarea mai prietenoasă a procesului de implementare a măsurilor active de ocupare cât și prin asigurarea unui sistem informațional comprehensiv și transparent care să faciliteze accesul clienților la cererea și oferta de locuri de muncă, respectiv formarea profesională, la tipurile de servicii care pot fi accesate pentru reintegrarea pe piața muncii”, a precizat Elena Baboi.
Proiectul se va derula în parteneriat cu Asociația Telefonul Copilului, care va pune la dispoziția personalului ANOFM expertiza pe care a acumulat-o în acest domeniu și asistența tehnică de care va fi nevoie.
Directorul Asociației, Cătălina Florea, a declarat că, pentru prima oară de la înființare, la numărul deschis pentru copii au început să sune și părinți care întreabă despre locuri de muncă.
„Scopul nostru este să venim în sprijinul părinților, pentru că sunt tot mai multe solicitări iar cazurile sunt dramatice. Copiii sunt expuși acelorași probleme. Chiar și ei sună pentru problemele financiare ale părinților”, a spus directorul de la Telefonul Copilului.
Cătălina Florea a adăugat că munca unui consilier de la un call center de acest tip nu este deloc ușoară, pentru că cei care vor suna vor fi oamenii nemulțumiți, cu nevoi multiple și care vor aștepta ca problemele lor să fie rezolvate rapid.
Proiectul se va derula până în februarie 2013 și are o valoare totală de 10.174.508 de lei, din care 7.630.880 reprezintă valoarea asistenței nerambursabile.