Cele mai frecvente erori pe care le fac solicitanții de fonduri UE la elaborarea proiectelor de finanțare sunt prognozarea unui buget prea optimist, neglijența în consultarea și păstrarea documentelor, precum și neurmărirea cheltuielilor efectuate.
„Previziunile privind bugetul sunt prea optimiste și, de asemenea, nu se fac revizuiri în următoarele etape ale proiectului. Altă eroare care poate apărea este că nu se consultă cu mare atenție documentele finanțatorului. Recomandăm foarte tare să se lucreze cu firme de consultanță și să se evite practica de a trece un paragraf dintr-un proiect în altul”, a declarat, ieri, Ramona Ivan, director executiv al Direcției Instituții Financiare a BCR.
În ceea ce privește implementarea proiectelor, oficialul BCR a precizat că cel mai des întâlnite erori sunt neglijența în păstrarea documentelor de proiect, nerespectarea tuturor prevederilor legate de achizițiile de bunuri, neurmărirea cheltuielilor efectuate care duc la creșterea bugetului estimat inițial, neconcordanța între documentele de plată.
În etapa de finanțare, una dintre problemele care apar este imposibilitatea de a obține co-finanțarea necesară.