Anchetă ARR

Șoferul care a murit în accidentul în lanț dintre tiruri circula cu 90 de km/h



Când s-a lovit de tirul din față avea aproximativ 65 de kilometri la oră
Când s-a lovit de tirul din față avea aproximativ 65 de kilometri la oră

Șoferul care a provocat accidentul în lanț între patru tiruri, pe E 85, între Suceava și Pătrăuți, și care a decedat în urma impactului circula cu viteza de 90 de kilometri la oră. Așa au stabilit inspectorii Autorității Rutiere Suceava, după ancheta efectuată la fața locului împreună cu ofițerii de la Serviciul de Poliție Rutieră Suceava. Ei au mai constatat că acesta a observat coloana din față cu aproximativ 30 de metri înainte de impact, acest indiciu reieșind după urmele de frânare de la fața locului. De asemenea, s-a mai stabilit că până la momentul impactului șoferul a reușit să reducă viteza de la 90 până la aproximativ 65 de kilometri la oră.
Accidentul care în care și-a pierdut viața Ilie Horju, un tânăr în vârstă de 23 de ani din Păltinoasa, angajat al firmei de transport marfă Grigman Arbore, s-a petrecut joi, în jurul orei 12.15, pe E 85, pe un sector aflat în afara localității, în care viteza de 90 de kilometri la oră este una legală.
Patru vehiculele grele circulau pe direcția Pătrăuți – Suceava, iar nebunia s-a declanșat în momentul în care primul dintre șoferi a frânat pentru a opri în coloana de mașini ce aștepta în zona șantierului șoselei de centură de pe E 85.
Conform anchetei poliției, vinovat de producerea accidentului a fost șoferul celui de-al patrulea tir din coloană, acesta observând târziu că mașina din față a oprit și izbind-o violent. De aici s-a declanșat impactul în lanț, vehiculele grele lovindu-se unul de altul. Conform declarațiilor șoferilor implicați în accident, un autoturism care se afla în fața primului tir a fost cât pe ce să fie antrenat și el în accidentul în lanț.
Dacă șoferul celui de-al patrulea tir din coloană a decedat, ceilalți trei au scăpat cu răni ușoare.
Conducea tirul de o oră
În privința timpilor de mers, inspectorii Autorității Rutiere au stabilit că Ilie Horju făcea o cursă locală și se afla la volan de aproximativ o oră. Conform declarațiilor rudelor, cu o seară înainte de tragedie tânărul de 23 de ani se întorsese dintr-o cursă lungă în străinătate.
Tânărul care a murit în accident era posesor de permis de conducere categoriile „BE” și „CE” din 2008. Deși foarte tânăr, acesta era un șofer cu o bogată experiență, efectuând numeroase curse în străinătate. Anchetatorii spun că este puțin probabil ca acesta să nu fi apreciat corect distanța și să fi circulat prea aproape de tirul din față, fiind de părere că mai probabil acesta a avut un moment de neatenție, în care nu a urmărit ce se întâmplă în fața sa.